لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای 'تلفات سنگین' نظامیان افغان و طالبان در کندهار


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

مقام‌های امنیتی ولایت کندهار می‌گویند در حملهٔ طالبان بر پوسته‌های امنیتی نظامیان افغان در ولسوالی شورابک این ولایت، ۱۷ پولیس کشته شده اند.

این درگیری‌ها شب گذشته در مسیر راه ولسوالی‌های اسپین بولدک و شورابک ولایت کندهار رخ داده است.

یک مقام امنیتی در کندهار که خواست از او در گزارش نام برده نشود، روز سه شنبه (۲۰ حمل) به صدای امریکا گفت که در این درگیری‌ها، ۱۵ پولیس دیگر زخمی شده اند.

این مقام امنیتی هم‌چنان ادعا کرد که طالبان با حملهٔ بر این پوسته‌ها،۱۰ پولیس را اسیر گرفته اند.

به گفتهٔ این منبع، نظامیان تازه نفس به محل فرستاده شده و با رسیدن آنان، طالبان از محل فرار کرده اند.

در این درگیری‌ها به جنگ‌جویان طالبان هم تلفات وارده شده است؛ اما به گفته مقام‌های محلی کندهار، شمار دقیق آن هنوز روشن نشده است.

عزیز احمد عزیزی، سخنگوی والی کندهار حملهٔ طالبان بر پوسته‌های امنیتی را در ولسوالی شورابک این ولایت تایید می‌کند؛ اما در مورد تلفات وارد شده بر نظامیان افغان جزئیات نداد.

در همین حال، در یک عملیات مشترک نظامیان افغان که شب گذشته در مسیر راه کندهار – ارزگان راه اندازی شده است، تلفاتی بر افراد گروه طالبان وارد شده است.

این عملیات شب گذشته در منطقهٔ خلاصون راه اندازی شده است که به گفته فرماندهی پولیس کندهار، ۱۲ جنگ‌جوی طالبان کشته شده اند.

فرماندهی پولیس کندهار با نشر اعلامیه‌ای گفته است که برای تامین امنیت شاهراه عمومی کندهار - ارزگان پوسته‌های تازه‌ای را ایجاد کرده اند.

طالبان تایید کرده اند که در درگیری‌ شب گذشته در ولسوالی شورابک، تلفاتی بر نظامیان افغان وارد کرده اند؛ اما در مورد وارد شدن تلفات بر جنگ‌جویان این گروه در مسیر شاهراه کندهار – ارزگان چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG