لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان بر مرکز ولسوالی دشت ارچی کندز


مقام‌ها در ولایت کندز می‌گویند که گروه طالبان شب گذشته بر مرکز ولسوالی دشت ارچی این ولایت حمله کردند و نیروهای امنیتی افغان هنوز هم با آنان درگیر جنگ اند.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز روز دوشنبه ۱۶ نومبر(۲۶عقرب) به صدای امریکا گفت که دامنۀ جنگ به مرکز ولسوالی دشت ارچی رسیده است و تلاش‌ها برای دفع این حملات طالبان جریان دارد.

آقای مرادی افزود که در این درگیری‌ها هشت جنگجوی طالبان و سه منسوب اردوی ملی کشته و ۱۵ تن دیگر به شمول دو نظامی افغان زخمی شده اند.

سخنگوی والی کندز علاوه کرد که نیروهای کمکی به محل رسیده اند و به زودی وضعیت تغییر خواهد کرد.

در این حال، غلام ربانی ربانی، عضو شورای ولایتی کندز مدعی شد که طالبان بازار، مقر فرماندهی پولیس و تاسیسات نظامی اردوی ملی را در ولسوالی دشت ارچی تصرف کرده اند و جنگ شدید میان دو طرف ادامه دارد.

آقای ربانی به صدای امریکا گفت: "فعلاً شهر و مرکز شهر را طالبان در کنترول شان گرفته اند."

مقام‌های امنیتی ولایت کندز سقوط بخش‌های این ولسوالی را به دست طالبان تایید می‌کنند، اما تاکید دارند که نیروهای امنیتی در مرکز این ولسوالی حضور دارند و تمامی تاسیسات دولتی در کنترول حکومت است.

جنرال حق‌نواز حق‌یار، فرمانده پولیس ولایت کندز به صدای امریکا گفت: "چند پوسته از اردوی ملی و چند پوسته از پولیس ملی سقوط کرده و ما پوسته‌ها را پس می‌گیریم."

'کماندوها وارد کندز شدند'

وزارت دفاع ملی افغانستان از استقرار نیروهای کماندو در ولسوالی دشت‌ارچی ولایت کندز خبر داد.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت گفت که جنگ به گونۀ پراگنده در برخی ساحات این ولسوالی ادامه دارد و به زودی ولسوالی دشت ارچی از وجود طالبان پاکسازی خواهد شد.

وزارت داخلۀ افغانستان نیز می‌گوید که مرکز ولسوالی دشت ارچی در کنترول نیروهای امنیتی افغان است و "نظامیان افغان به شمول کماندوها" در مقر ولسوالی حضور دارند.

تا اکنون گروه طالبان در بارۀ این درگیری‌ها در ولسوالی دشت‌‌ ارچی کندز به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

ولسوالی دشت ‌ارچی حدود ۱۲۰ کیلومتر با مرکز کندز فاصله دارد و از بخش‌های ناآرام این ولایت به شمار می‌رود که به گفتۀ مقام‌ها، طالبان در بخش‌های آن حضور گسترده دارند.

XS
SM
MD
LG