لینک های دسترسی

Breaking News

گروگانان غیرنظامی در دایکندی آزاد شدند


مقام‌های افغان گفته اند که طالبان ده‌های غیرنظامی را که پنج روز پیش در مسیر دایکندی- قندهار گروگان گرفته بودند، صبح یکشنبه در ولسوالی کجران ولایت دایکندی دوباره آزاد کردند.

غلام ‌سخی غفوری، فرمانده پولیس دایکندی گفت: "طالبان در آن مسیر هستند. بیشترین مناطق چهارچینه ولایت ارزگان تحت کنترول طالبان است. در جایی این افراد ملکی گروگان گرفته شده اند که طالبان فعال اند و تا هنوز ۵۳ نفر به شمول زنان و کودکان آزاد شدند".

آقای غفوری در صحبت با صدای امریکا گفت که گروگانان شامل مسافران غیرنظامی و رانندگان موترهای باربری می‌شوند.

با اینحال، طالبان تا کنون دست داشتن در این گروگانگیری را تایید یا رد نکرده اند.

هنوز دلیل اصلی این گروگان‌گیری معلوم نیست؛ اما برخی از اعضای شورای ولایتی و مقام‌های محلی دایکندی گفته اند که جنگجویان طالبان در کجران این افراد را به دلیل فرار یک دختر و یک مرد از ولسوالی چهارچینوی ارزگان، گروگان گرفته بودند.

خلیفه علی، یکی از این گروگانان گفت: "روز سه شنبه هفتۀ پیش ما در نزد طالبان اسیر شدیم که حدود ۵۰ نفر بودند و ۱۰ موتر باربری و چندین موتر مسافر بری بودیم و امروز با همکاری مردم آزاد شدیم".

این راننده افزود که طالبان روز شنبه نیز جمعی از زنان و اطفال گروگان را رها کردند و روز یکشنبه با میانجیگری متنفذین تمامی گروگان‌ها آزاد شدند.

غیرت‌علی جواهری، عضو شورای ولایتی دایکندی گفت که در حال حاضر تمامی گروگانان در مسیر قندهار - دایکندی در ساحۀ چهارچینوی ارزگان رسیده و به طرف کجران دایکندی حرکت کرده اند.

شاهراه دایکندی - قندهار که در امتداد ولسوالی چهارچینوی ارزگان قرار دارد، از مسیرهای ناامن محسوب می‌شود که به گفتۀ مقام‌های محلی دایکندی طالبان همواره مسافران را در این مسیر آزار و اذیت می‌کنند و گاهی اوقات این شاهراه را بر روی موترهای مسافربری و باربری می‌بندند.

XS
SM
MD
LG