لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز روند انتقال کمک‌های زمستانی برای نیازمندان افغان


مسوولان امداد رسانی ملل متحد گفته اند که در آستانۀ فرا رسیدن زمستان، روند انتقال مواد خوراکی و پول نقد برای کمک به نیازمندان افغان به ولایات آغاز شده است.

زلاتان ملیسیک، رییس دفتر برنامۀ جهانی غذا در افغانستان و سرپرست دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) گفته است که صدها هزار افغان نیازمند در جریان زمستان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

او در تویتی نگاشته است: "برنامه جهانی غذا انتقال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن مواد خوراکی و ۲۴۰ میلیون افغانی را آغاز کرده است."

به گفتۀ آقای ملیسیک، این مواد خوراکی و پول نقد برای بیش از ۷۲۰ هزار افغان نیازمند کافی است تا زمستان سخت را پشت سر بگذارند.

بر اساس معلومات ملل متحد، آمار آوارگان جنگ، بیجاشدگان داخلی و برگشت‌کنندگان از آغاز سال روان میلادی تا اکنون به بیش از ۱.۱ میلیون نفر رسیده است.

بر بنیاد این آمار، بیش از ۶۰۰ هزار این افراد را آوارگان جنگ و بیجاشدگان رویدادهای طبیعی تشکیل می‌دهند که نیاز فوری به کمک دارند.

گندم کمکی هند

ونی کمار سفیر هندوستان مقیم کابل در دیدار با نصیراحمد درانی، وزیر زراعت افغانستان از رسیدن اولین محموله‌ گندم کمکی این به بندر چابهار خبر داده که به زودی وارد افغانستان خواهد شد.

اکبر رستمی، سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که مجموع گندم کمکی هند به افغانستان امسال به ۷۵هزار تن می‌رسد.

او گفت: "این گندم به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و نیازمندان توزیع خواهد شد".

سال گذشته، هند صدهزار تُن گندم را برای افغانستان کمک کرده بود که به گفتۀ رستمی، بخش اعظم آن برای آسیب‌دیدگان ناشی از خشکسالی توزیع گردید.

XS
SM
MD
LG