لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات امریکا: احتمال سبقت سناتور اوباما از سناتور هلری کلنتن در رای گیری های سه شنبه


پيشبيني ميشود که سناتور بارک اوباما، کانديد اميدوار احراز کرسي رياست جمهور ايالات متحده از حزب دموکرات، بروز سه شنبه در هر سه انتخابات مقدماتي، به پيش رفته و بر يک سلسله پيروزيهاي روز قبلش خواهد افزود.

نظر پرسي هاي آراي عامه نشان ميدهد که اوباما از سناتور هلري کلنتن در واشنگتن، ايالات همسايۀ آن مري لند و ورجينیا، طرفداران بيشتر دارد. توقع برده ميشود که شرکت مردم در اين راي گيري، بسيار بلند و زياد باشد.

هر دو سناتور، بروز دوشنبه، قبل از آغاز انتخابات مقدماتي در اين ايالات، مبارزات انتخاباتي زيادي را انجام دادند؛ اما کلنتن فراتر از امروز، حالا به راي گيري روز چهارم ماه مارچ در ايالات تکساس و اوهايو مينگرد که در آن نظر پرسي ها، او را در مقام اول نشان ميدهد.

در جناح حزب جمهوري خواهان، جان مک کين، کانديد مقام اول اميدوار است که نامزدي اش را از جانب حزب مربوط تحکيم بخشد. مايک هکه بي، گورنر سابق ايالت آرکنسا که بعد از سناتور مکين، قانون گذار سابقه دار از ايالت اريزونا قرار دارد، در کسب تعداد نمايندگانيکه براي بدست آوردن نامزدي حزب به آن ضرورت دارد همچنان تلاش ميورزد.

اما وي تقاضا ها از جانب طرفداران مک کين را ناديده گرفته اند که از او خواسته اند بخاطر وحدت حزب جمهوريخواه از رقابتش در برابر مک کين منصرف گردد.

XS
SM
MD
LG