لینک های دسترسی

Breaking News

خلاصه زندگی نامه براک اوباما، کاندید ریاست جمهوری امریکا


سناتور برک اوباما تلاش میکند تا با انتخاب خود بحیث رئیس جمهور ایالات متحده در برگه تاریخ این کشور تغیر جدیدی بیارود.

این سناتور جوان که متولد سال 1961 میلادی است، مربوط به حزب دموکرات های ایالات متحده میباشد.

بعد از آقای جیسی جیکسن در سال 1986 میلادی، اوباما دومین کاندید سیاه پوست است که اگر برنده این مقام گردد، اولین ریس جمهور سیاه پوست امریکا خواهد بود.

اوباما چندین سال طفولیت را در کشور اندونزیا سپری نموده و بعداً در دو پوهنتون با اعتبار امریکا یعنی کولمبیا و هارورد در رشته حقوق تحصیل نموده است. وی کار خود را در شهر شیکاگو بصفت عضو در سنای ایالت الینوای آغاز نمود.

در سال 2004 میلادی توانست در مجلس سانی این کشور راه یابت و در همین سال با سخنرانی خود در کانوینسون ملی دموکراتاها توجه چشمگیری از فعالان سیاسی، رسانه ها و هواداران جدیدی را به خود جلب نمود.

سخنرانی درین کانوینسون زمینه را برای او هموار ساخته و او نیز از فرصت استفاده نموده در اوایل سال 2007 نامزدی خود را بحیث کاندید در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 رسماً علنی ساخت.

پروفیسور لاری سباتو از پوهنتون ورجینیا میگوید: "اوباما میتواند در بین افراد بشکل انفرادی و یا گروهی رابطه قایم نماید. قوه که در اشتیاق و جوانی وی نهفته است نقطه مثبت دیگری میباشد. این مرد، نظیر جان اف کنیدی سالیان 1960 است. این همه شانس کامیابی او را بیشتر میسازد."

رقیب های او معتقد اند که سن اوباما کم و تجربه اش ناپخته است.

سناتور هلری رادهوم کلنتن یکی از کاندیدای دموکرات دیگر انتخابات ریاست جهموری، به این نکته اشاره کرده می گوید: "موضوع عمده این است که کدام یکی ما ها آماده رهبری هستیم."

اوباما قبول میکند که مدت زیادی را برای آموزش طرز رهبری در واشنگتن سپری ننموده است، میگوید: "من در آنجا زمان کافی را سپری نموده ام و میدانم که لزوم به یک تغییر حتمی است."

مانند سایر دموکرات ها، اوباما نیز در مورد جنگ در عراق نظر منفی دارد و خواهان اخراج نیروی های امریکایی از آن کشور است.

در نظرسنجی های که در امریکا صورت گرفته است خانم کلنتن با خط مشی که در مبارزات انتخاباتی خود از آن سخن میزند، نسبت به اوباما رای دهنده گان بیشتری را مجذوب خود ساخته است.

پدر اوباما از کشور کینیا و مادرش از ایالت کنساز امریکا میباشد. همسر او میشل نام دارد و این زوج، ثمره ازدواج شان، مالیه 9 ساله و ساشا 6 ساله را افتخار خود میدانند.

XS
SM
MD
LG