لینک های دسترسی

Breaking News

پسر عافیه صدیقی رسمآ به شارژدافیر پاکستان سپرده شد


مقامات افغانستان مي گويند آنها پسر جوان عافيه صدیقی، يک زن پاکستانی در قيد ايالات متحده را که ارتباطات مظنونی با القاعده داشت، به مقامات پاکستانی تسليم داده اند.

وزارت خارجۀ افغانستان امروز دوشنبه اعلام داشت که علي حسن را به مقامات پاکستاني تسليم داده اند. مقامات پاکستانی ميگويند اين پسر به خانواده اش باز خواهد گشت.

حسن که ۱۲ سال عمر دارد، همراه با مادرش که یک دانشمند است، در ماه جولای در افغانستان باز داشت شد.

قبل از باز داشت، صديقی و سه فرزندنش را از سال ۲۰۰۳ بدين سو، کسي نديده بود. محل بود و باش دو فرزند ديگر خانم صديقي، نيز نامعلوم است.

مقامات خانم صديقي را به اين ظن که وی ارتباطاتی با دهشت افگني دارد باز داشت کرده اند. مدعی العمومان ميگويند وقتيکه مقامات امريکايي در صدد تحقيقات از اوبودند، وی يک تفنگ را از دست يک عسکر امريکايي قاپيده و گلوله باري کرد، يک صاحب منصب امريکايی او را هدف قرارداد و زخمی ساخت.

اليزابت فينک وکيل دعوی وي ميگويد، هيچ الزامات مربوط به دهشت افگني عليۀ وی داده نشده استف اما مدعي العمومان ميگويند خانم صديقي در هنگام باز داشت اسنادی را در مورد چگونگی ساختن مواد انفجاری و مشخصات چند آبدۀ مهم در امريکا را با خود حمل ميکرد.

در اوايل ماه، صديقی از حضور يابی در يک محکمۀ ايالات متحده خود داری کرد و در مورد تفتيش برهنه اعتراض کرده بود. وکلاي دفاع وي مي گويند وي در وضع فکري و جسمي نادرست قرار دارد و شايد براي محاکمه مناسب نباشد.

XS
SM
MD
LG