لینک های دسترسی

Breaking News

طی تهاجمات اخیر در افغانستان '۲۵' تندرو  کشته شدند


اردوی امریکا میگوید در جریان یک سلسله تهاجمات در سرتا سر افغانستان، قوای ائتلاف، بیست و پنج تن از تندروان رابه قتل رسانیده اند.

در یک اعلامیه نظامی گفته شده است، در جریان هجوم بر تندروان مظنون در شهر قندهار، پانزده تن از تندروان کشته شدند و شش تن از شورشیان مظنون توقیف گردیدند.

بروز سه شنبه، عملیاتی هم در ولایت پکتیا صورت گرفت. هدف عملیات، قوماندان ارشد طالبان بود که فکر میشد ارتباطی بین القاعده و طالبان باشد.

در این عملیات پنج تن از شورشیان کشته شدند.

همچنان در ولایت پکتیکا، در جریان یک عملیات جداگانه که هدف ان یک تندرو مظنون بود، پنج تن از شورشیان بقتل رسیده و چهار تن آنها توقیف گردیدند.

در اعلامیه اردو گفته نشده است که آیا اردو و یا افراد ملکی تلفاتی را متحمل شده اند یا نه.

بروز سه شنبه، حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان به هئیتی از ملل متحد که از آنکشور دیدن میکند گفت، جامعه بین المللی، برای ختم جنگ در افغانستان باید زمانی را تعین کند.

رئیس جمهور افغانستان میگوید بدون ضرب الاجل که مبارزه علیه دهشت افگنی تا چه مدت دوام خواهد کرد، حکومت افغانستان حق دارد که برای ختم شورش های تحت رهبری طالبان، در صدد یک راه حل سیاسی شود.

هئیت ملل متحد بروز دوشنبه برای بازدید سه روز وارد افغانستان شد تا پیشرفت در مساعی امنیتی و باز سازی را بدنبال چند دهه جنگ، مورد ارزیابی قرار دهد.

یک نطاق وزارت خارجه گفته است که ایالات متحده برای ریشه کن ساختن افراط گرائی و اعمار مجدد جامعه افغانی با حکومت افغانستان از نزدیک همکاری خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG