لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر خارجه اسرایل: در هلاکت مردم ملکی فلسطینی، حماس مقصر است، نه اسرائیل


با وجود اعتراضات بین المللی، از جمله در ایران، اندونیزیا و عراق علیه حملات اسرائیل بر غزه، حکومت اسرائیل به این عملیات ادامه داده و آن را اقدامی موجه دانسته است.

اسرائیل امروز دوشنبه حملات اش را علیه گروه حماس در غزه با اعزام تانک های بیشتر بسوی سرحدغزه و تصویب احضار هزاران عسکر اختصاصی جهت حمله احتمالی زمینی، گسترده نموده است. این حملات واکنش های جهانی را برانگیخته است.

اعتراضات ضد اسرائیلی امروز دوشنبه در چندین کشور اسلامی ادامه داشت.

در بغداد صدها نفر گرد هم جمع شده بودند و بیرقهای فلسطینی را به اهتزاز در آورده و بیرقهای اسرائیل را آتش زدند.

در اندونیزیا محصلین علیهء عملیات نظامی اسرائیل بر باریکه غزه در جاکارتا پایتخت آنکشور راهپیمایی نمودند.

"ما از اسرائیلی ها تقاضا میکنیم که خاک فلسطینی ها را ترک گویند و میخواهیم که کشور فلسطین آزاد شود"

در ایران نیز، محمود احمدی نژاد، شام روز یکشنبه با اعضای کابینه در تهران تشکیل جلسه نمود. اقای احمدی نژاد طی این جلسه اقدامات اسرائیلی را در باریکه غزه محکوم نمود.

حکومت ایران همچنان تصمیم دارد که نمایندگان را به کشور های عربی جهت فرستادن پیام احمدی نژاد در مورد اوضاع اسرائیل- فلسطین اعزام نماید.

به گفته ای منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، این نمایندگان در ۴٨ ساعت آینده انتخاب خواهند شد.

ذیپی لیونی، وزیر خارجه اسرائیل دو روز بعد از عملیات هوای بر قلمرو فلسطینی ها بروز یکشنبه از اقدامات اسرائیلی ها دفاع نمود و شش هزار و پنچ صد عسکر اختصاصی را احضار کرد.

خانم لیونی گفت اسرائیل میخواست که حماس را با حملات هوایی غافلگیر نماید.

"اسرائیل قبلاً با عدم اتخاذ اقدام، قیمت سنگینی را پرداخته است. شش ماه گذشت و اکنون ما هنوز هم هدف راکت های دور برد قرار میگیریم که بخش های دیگر اسرائیل را نیز هدف قرار میدهد. شش ماه قبل ما، دو انتخاب داشتیم: یکی عملیات نظامی و دیگری مصالحه. ما به امید صلح در منطقه، راه آتش بس را انتخاب نمودیم، ولی اکنون من باید نه تنها به باشندگان شهر سیروت، بلکه به تمام ملت اسرائیل که شکار راکت های حماس گردیده اند، پاسخ بدهم."

خانم لیونی گفت اکنون زمان آن فرا رسیده است که جوامع بین المللی پیام واضح را به حماس بفرستند که در کشته شدن مردم ملکی و انتقام اسرائیل حماس مقصر است، نه اسرائیل.

قصر سفید نگرانی اش را در مورد تامین امداد بشری به فلسطینی ها ابراز نموده و از حماس خواسته است از شلیک راکت بر اسرائیل دست بردارد.

ساکنان شهر رفحا امروز دوشنه در جنوب غزه به جاده ها بر آمده و تلفات ناشی از حملات هوایی اسرائیل را تخمین نمودند.

از جانب دیگر، شورای امنیت ملل خواستار توقف این عملیات و مذاکره بین دو طرف شده است.

بان کی مون، منشی عمومی ملل متحد، از اسرائیل خواسته است تا با گشودن سرحدات غزه، امکان ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان این منطقه را فراهم آورد.

XS
SM
MD
LG