لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی در مورد هلاکت افراد ملکی


حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان میگوید گذارشها میرساند که در عملیات نظامی برهبری ایالات متحده، ۱۷ فرد ملکی یه بشمول زنان و کودکان، کشته شده اند.

در یک بیاینه منتشره دفتر ریاست جمهوری افغانستان که امروز پنجشنبه پخش شد، تقاضا شده است که قوای ائتلاف در جنگ علیه شورشیان نباید جان اهالی ملکی افغان را به خطر بناندازد.

بیاینه ریاست جمهوری همچنان تندروان را بخاطراستعمال اهالی ملکی افغان، منحیث سپر بشری، محکوم کرده است. حامد کرزی منبع گذارش راجع به تلفات اهالی ملکی را معرفی نکرده است.

قوای نظامی ایالات متحده گذارش میدهد که درعملیات روز سه شنبه در ولایت لغمان ۳۲ شورشی کشته شدند.

اما دگروال Jerry O’hara سخنگوی نظامی ایالات متحده گفت ایالات متحده هر گونه اطلاعات مزید درباره آن واقعه را تحت مطالعه قرار خواهد داد.

قوای دفاعی آسترالیا امروز پنجشنبه نیز اعلام کرد که بر این ادعا ها که در جنگ جدا گانه بین ناتو و شورشیان طالب در ولایت ارزگان درهفته اخیر، اهالی ملکی زخمی و یا کشته شده اند، تحقیق میکند.

وزارت داخله افغانستان گفته است در آن جنگ یازده تن از اهالی ملکی کشته شده اند.

در یک انکشاف تازه مامورین افغان گفته اند که امروز پنجشنبه یک منفجر کننده انتحاری بم در ولایت قندهار خود را در نزدیکی عساکر خارجی که در ولایت قندهار گزمه میدادند، منفجر ساخت.

مقامات محلی میگویند در این انفجار در ولسوالی میوند قندهار، حد اقل دو تن ملکی هلاک و ۹ تن بشمول عساکر خارجی زخمی شده اند.

طالبان ادعای مسئولیت کرده اند.

XS
SM
MD
LG