لینک های دسترسی

Breaking News

کاندیدای کرزی برای انتخاب مجدد 


حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان تائید کرد که برای انتخاب مجدد کاندید میباشد و به ماه ها بلاتکلیفی قبل از انتخابات بیستم ماۀ آگست خاتمه داد.

او بروز دوشنبه اعلام کرد که بزودی خودش و کاندید معاونیت ریاست جمهوری ثبت نام خواهند کرد.

آقای کرزی از سال ۲۰۰۱ باینطرف که طالبان برانداخته شد، رهبری کشور را بعهده داشته است. پشتیبانی از او ازان زمان تا بحال در داخل و در جهان غرب بخاطر شورش روزافزون طالبان و تصوری که از حکومت او منحیث یک حکومت فاسد ایجاد شده، کاهش یافته است.

حکومت کرزی بروز دوشنبه اعلام کرد که رسم گذشت سالانه را فسخ میکند و آقای کرزی گفت هدایت داده که پول تخصیصیۀ این مراسم مجوزۀ روز سه شنبه برای مصیبت دیدگان زلزله بمصرف برسد.

تندروان بر رسم گذشت سال گذشته حمله کرده کوشش نمودند تا رئیس جمهور را بکشند. به آقای کرزی دران حادثه آسیبی نرسید ولی سه نفر دیگر کشته شدند.

جنرال جان کلیگری، عالیرتبه ترین صاحب منصب نظامی آسترالیا بروز دوشنبه گفت عساکر افغانی برای حفظ امنیت کشور شان به تعلیمات بیشتر ضرورت دارند.

او از حکومت آسترالیا تقاضا نمود تا مشاورین بیشتر محاربوی را به افغانستان اعزام کند تا عساکر افغانی را تعلیم بدهند و در یک صف با آنها بجنگند.

قوای افغانی و ائتلاف بروز دوشنبه در جریان عملیاتی جهت مختل ساختن یک شبکۀ بم سازی در جنوب و شرق افغانستان، پنج تندرو را کشته و ۱۲ تن دیگر را توقیف کردند.

مقامات افغانی در ولایت شمالی بغلان بروز دوشنبه گزارش دادند گزارش دادند که شورشیان طالب بر یک موضع پولیس حمله کرده یک فرد پولیس را کشته و یک تن دیگر را زخمی ساختند. گروۀ طالبان گفت ده فرد پولیس را اختطاف کرده ولی وزارت داخله گزارش داد که صرف نه فرد پولیس مفقودالاثر میباشند.

گروۀ طالبان معتاقباً گفت چهار تن ازانها را وقتی آزاد کرد که دریافت اهالی بیگناه بودند.

XS
SM
MD
LG