لینک های دسترسی

Breaking News

هشداریه طالبان بخاطر افزایش خشونت ها در افغانستان


یک قوماندان ارشد طالبان روز چهارشنبه هشدار داد که تندروان آنها تعداد زیاد حملات انتحاری و چریکی و بمگزاری ها را علیه نیرو های بین المللی انجام خواهند داد.

ملا برادر که گفته میشود معاون ملا عمر باشد، طی یک بیانیه گفت این مبارزات خشونت آمیز بروز پنجشنبه علیه "قوای اشغالی" و مامورین افغان که از آنها حمایت میکنند آغاز خواهد گردید.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان این بیانیه را قرائت نمود که ملا برادر گفته است افغان ها این نیاز را احساس میکنند تا از "خود و آزادی کشور شان" دفاع نمایند بخاطریکه ناتو و ایالات متحده نیرو های بیشتر را به افغانستان میفرستند.

ایالات متحده در نظر دارد 21 هزار نیروی اضافی را بخاطر شورش روز افزون به افغانستان اعزام نماید. و قوماندان های امریکایی پیشبینی نموده اند در ماه های آینده خشونت ها افزایش خواهد یافت.

همچنان بروز چهارشنبه، استرالیا اعلام نمود بیش از 450 عسکر اضافی را به افغانستان میفرستد تا نیرو های افغان را تربیه نماید و همچنان قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تامین امنیت همکاری نمایند.

روز چهارشنبه گوردن برون صدراعظم برتانیه اعلام نمود که کشور او۷۰۰ عسکر دیگر را به افغانستان اعزام میدارد و تعداد عساکر آنکشور را به نُه هزار عسکر افزایش میدهد تا حین برگزای انتخابات ریاست جمهوری امنیت تامین باشد.

قوای نظامی ایالات متحده در افغانستان میگوید نیرو های ائتلاف و افغان در جنوب آنکشور 32 تندرو را کشته و ذخایر سلاح و مواد مخدر را بروز چهارشنبه کشف نموده اند.

طی یک بیانیه قوای نظامی اعلام نمود در یک حمله نیرو های ائتلاف 32 تندرو را بعد از آن به قتل رسانیدند که در ولایت ارزگان حین گزمه مورد حمله قرار گرفتند.

در یک عملیات جداگانه در ولایت هلمند، قوای نظامی میگوید نیرو های افغان و ائتلاف با تندروانی جنگ نمودند که از یک محل مخفی آماده گی حمله را میگرفتند. بعد از جستجوی محل، قوای نظامی 100 کیلوگرام تریاک، 2400 کیلوگرام مواد کیمیاوی برای ساخت ماین ووسایل انفجاری را ضبط نمود.

در سایر خشونت ها، قوای نظامی ایالات متحده در افغانستان میگوید قوای ائتلاف و افغان 10 شورشی را در یک نبرد در ولایت لوگر به قتل رسانید.

یک بیانیۀ نظامی حاکیست که قوای ائتلاف زمانی با شورشیان برخورد نمود که در یک قریه بخاطر دریافت طالبان گزمه مینمودند. دو تندور مظنون نیز درین عملیات دستگیر گردید.

XS
SM
MD
LG