لینک های دسترسی

Breaking News

بیانات گیتس در مورد مساعی ضد فساد اداری در افغانستان


رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده میگوید ایالات متحده در مساعی جهت کاهش فساد اداری گسترده در افغانستان کنترول را بر قراردادهای کمک ایالات متحده به آن کشور جنگ زده تشدید خواهد کرد.

گیتس در آغاز یک کنفرانس بین المللی دفاع در کانادا اذعان نمود که حضور قوای چندین ملیتی در افغانستان یک مقدار زیاد پول را از طریق قراردادهای انکشافی به آن کشور سرازیر کرده است.

او گفت بیشترین نفوذ را که ایالات متحده میتواند در مساعی ضد فساد اداری داشته باشد، در پروژه هائی است که تمویل مینماید.

این تبصره های گیتس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پیتر مکی، وزیر دفاع کانادا در قبال مراسم تحلیف حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان که با فشار شدید ناشی از فساد اداری در کشورش مواجه میباشد، صورت گرفت.

وزیر دفاع ایالات متحده همچنان گفت وقت دقیق خروج قوای ایالات متحده از افغانستان عمدتاً به شرایط در ساحه متکی خواهد بود.

وزیر دفاع کانادا که در پهلوی گیتس ایستاده بود، یکبار دیگر پلان کشورش را در مورد خروج ۲۸۰۰ عسکر کانادائی از افغانستان تا سال ۲۰۱۱ بیان نمود.

قرار است هالند عساکر خود را در سال ۲۰۱۰ از افغانستان خارج کند.

گیتس گفت جنرال ستنلی مکرستل، قوماندان ارشد ناتو و ایالات متحده در افغانستان پلان خود را با در نظر داشت خروج عساکر این دو کشور طرح نموده است.

وزیر دفاع ایالات متحده علاوه کرد که مساعی جنگ در افغانسان مستلزم تعهد بیشتر و قربانی بیشتر متحدین ایالات متحده میباشد.

آژانس خبرگزاری فرانسه بروز جمعه گزارش داد که براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده تا تاریخ ۲۶ نومبر، روز شکر گزاری ایالات متحده، پلان اعزام و یا عدم اعزام تا ۴۰ هزار عسکر بیشتر را به افغانستان اعلام نخواهد کرد.

جان مکین، سناتور ایالات متحده که درین کنفرانس امنیتی در هلیفکس کانادا اشتراک دارد، پیشگوئی کرد که اگر نیروهای تقویتی کافی به افغانستان فرستاده شود جنگ در عرصۀ بین یک تا یک و نیم سال کامیاب خواهد شد.

این سناتور ایالت اریزونا بروز جمعه گفت تاخیر در اتخاذ تصمیم توسط حکومت اوباما در مورد استراتیژی افغانستان، در قسمت ماموریت در افغانستان در داخل قوای نظامی بلاتکلیفی و در بین متحدین ایالات متحده تردد ایجاد میکند.

ولی ننسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان را یک شریک ناشایسته خواند که سزاوار تقویۀ بزرگ نیروها و کمک ملکی نمیباشد.

پیلوسی و سایرین در حزب دیموکرات مخالف اعزام قوای بیشتر در دو سال پیش به عراق بوده استدلال میکردند که به افغانستان منحیث جبهۀ عمده بمقابل القاعده توجۀ بیشتر معطوف گردد.

XS
SM
MD
LG