لینک های دسترسی

Breaking News

میکرستل: ستراتیژی امریکا در افغانستان موثر واقع شده است


ناتو میگوید سه تن از عساکر امریکایی در بعد از ظهر دوشنبه در جنگی در جنوب افغانستان و دو عسکر دیگر خارجی در شرق آنکشور، کشته شدند.

مقامات فرانسوی میگویند یک تن از عساکر فرانسوی در یک حمله در ۸۰ کیلو متری شمال شرق کابل کشته شده و یک تن دیگر شدیدا مجروح گردید.

اعلامیه نیکولاس سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه میگوید این حمله در هنگامیکه قوای فرانسوی و افغان مصروف گزمه در منطقه الاسی بودند، صورت گرفت.

در عین حال، جنرال ستنلی میکرستل، قوماندان ارشد امریکایی در افغانستان میگوید، شواهدی در دست است که نشان میدهد، افزایش در تعداد قوای امریکایی در افغانستان پیشرفت های طالبان در آنکشور را به عقب میکشاند.

این جنرال طی یک مصاحبه با تلویزیون ای بی سی گفت، قوای امریکایی طرق عملیات خود را تغییر داده و در قسمت معتقد ساختن مردم افغانستان مبنی بر اینکه قوای امریکایی برای حفاظت آنها به کشور شان حضور آورده اند، پیشرفت نموده است.

جنرال مکریستل گفت، او اخیرا در یک گردهمآیی رهبران قومی در منطقه ای در ولایت هلمند که ۷ ماه قبل در دست طالبان بود، شرکت ورزیده بود.

مکریستل گفت رهبران قومی در مورد آینده خوش بین بوده و به گفته او این نشان میدهد که سترایژی امریکا در افغانستان موثر واقع شده است.

همچنان نظر خواهی تازه که توسط رسانه های امریکایی، برتانوی و آلمانی در افغانستان انجام یافته است میگوید، ۷۰ فیصد افغان ها اکنون عقیده دارند که کشور شان به جهت درستی در حرکت است.

انسجام دهندگان این نظر خواهی میگویند از سال ۲۰۰۵ به این سو این بلند ترین سطح خوشی بینی در افغانستان میباشد.

در گزارش های دیگر، بروز شنبه وقوع انفجار یک بم کنار جاده در ولایت هلمند، یک خبرنگار سابقه دار برتانوی را که عساکر امریکایی را در آن ولایت همراهی میکرد، هلاک ساخت. در این انفجار یک تن از عساکر پیاده امریکایی نیز کشته شد.

روپیرت هیمیر، وزیر دفاع برتانیه میگوید خبر نگار امور دفاعی که برای مجله سندی میرور کار میکرد، اولین خبر نگار برتانیوی است که در جنگ های افغانستان کشته میشود. درین انفجار، فیلیپ کابورن، عکس بردار او و چهار عسکر امریکایی شدیدا مجروح شدند.

در سایر خبر ها، لویگی سکالو، برید جنرال ایطالوی بروز یکشبه گفت، یک تن از اهالی جنوب قندهار به قوای بین المللی در مورد یک بم ۲۲۵ کیلو گرامه اطلاع داد.

سکالو گفت این شخص با این عمل، زندگی افراد بی شمار به شمول اطفال را نجات داده است. او همچنان گفت اعمال مانند این کار در اعمار یک افغانستان بهتر و مصون تر کمک زیادی میکند.

از ماه اکتوبر سال گذشته تا به حال، حدود ۱۵۰ افغان، بخاطر دادن معلومات در مورد ذخایر سلاح و ارائه معلومات در مورد کشف سلاح، انعام های نقدی دریافت نموده اند.

XS
SM
MD
LG