لینک های دسترسی

Breaking News

12 نفر کشته در پاکستان از اثر حمله طیاره بدون پیلوت


مقامات امنیتی پاکستانی میگویند یک حمله راکتی توسط طیاره بدون پیلوت ایالات متحده که رهبر طالبان پاکستان را هدف قرار داده است حداقل 12 نفر را کشته است.

هنوز معلوم نیست حکیم الله محسود در حمله راکتی که مجتمعی در قریه پاسالکوت هم سرحد با وزیرستان جنوبی و وزیرستان شمالی را هدف قرار داد کشته شده است یا نه. جنگجویان او اصرار می ورزند او هنوز هم زنده است. آسوشیتید پرس از قول مقامات استخباراتی پاکستانی نقل کرده می گویند محسود کشته نشده است.

هفته گذشته، طالبان ویدیویی را نشر کردند که محسود را با تندرو اردنی نشان می داد که بم گزاری انتحاری بر پایگاه ایالات متحده در افغانستان را انجام داد و منجر به کشته شدن مامورین استخباراتی امریکایی شد.

حمله روز پنجشنبه زمانی واقع شد که ریچرد هولبروک، فرستاده خاص ایالات متحده به منطقه از پاکستان دیدن می کند.

راکت ساحه پاسالکوت در وزیرستان شمالی را بروز پنجشنبه هدف قرار داد. آن ساحه درنزدیکی سرحد با افغانستان است و سنگر شناخته شده یی برای تندروان القاعده و طالبان است.

ایالات متحده استفاده از تهاجم راکتی با طیارات بدون پیلوت را از زمان شروع امسال تشدید نموده است. بمباردمان روز پنجشنبه هفتمین مورد توسط طیاره بدون پیلوت ایالات متحده تا به حال درسال جاری می باشد. همه هفت حمله آن طیارات وزیرستان جنوبی را هدف قرار داده اند.

بروز چهارشنبه، برادر تندرو اردنی که محافظ ارشد القاعده بود گفت او درپاکستان توسط حمله طیاره بدون پیلوت ایالات متحده کشته شد.

XS
SM
MD
LG