لینک های دسترسی

Breaking News

پلان گزاری برای تهاجمی عمده در جنوب افغانستان


قومندانان افغان و ایالات متحده می گویند هزاران تن از عساکر متحدین درجنوب افغانستان تهاجمی وسیع را علیه سنگر طولانی مدت طالبان درنظر دارند.

قومندانان می گویند هیات مشترک تحت رهبری افغانها، تندروان در مارجه، ولسوالی تحت کنترول طالبان در ولایت هلمند، را هدف قرار خواهند داد.

گفته شده است که تهاجم مذکور وسیع ترین تهاجم از وقتی است که براک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده دستور ارسال 30 هزار عسکر علاوگی امریکایی را برای معکوس ساختن دستاوردهای سال های اخیر طالبان افغان دستور داد.

مقامات درمورد زمان آغاز تهاجم چیزی نگفتند.

مقامات ناتو همچنین بروز چهارشنبه گفتند که حمله یی درجنوب افغانستان دو عسکر ایالات متحده را هلاک ساخت.

درهمین حال، حامد کرزی رییس جمهور افغانستان برای بحث راجع به راههای تقرب به طالبان درحال ملاقات با ملک عبدالله ، پادشاه عربستان سعودی می باشد.

رییس جمهور کرزی، گفته است نقش عربستان سعودی برای افغانستان بسیار زیاد مهم است. اما مقامات سعودی می گویند آنها تا زمانی قصد داخل شدن به پروسه صلح درافغانستان را ندارند که طالبان پیوند شان را با اسامه بن لادن رهبر القاعده که متولد عربستان سعودی، میباشد قطع کنند.

آقای کرزی وهیات همراهش بروز سه شنبه در روز ورودش از مکه شهر مقدس مسلمانان، زیارت به عمل آورد.

عربستان سعودی یکی از کشورهایی معدود است که رژیم طالبان را درافغانستان قبل ازسرنگونی درسال 2001 به رسمیت شناخت.

آقای کرزی هفته گذشته گفت بود درنظر دارد تا لویه جرگه را درهفته های آینده به حیث بخشی از فشار بر مصالحه با طالبان وشورشیان دیگر دایر نماید.

XS
SM
MD
LG