لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ دو نفر براثر ادامه برفباری های سنگین مناطق مرکزی افغانستان


گزارشگر: عباس آگاه - بامیان

ادامه برف باری ها در کوهستانهای مرکزی افغانستان باعث مرگ دونفر گردیده راههای مواصلاتی ولایات غور بامیان و دایکندی را مسدود نموده است

بارش برف سنگین در کوهستانهای مرکزی افغانستان وارد چهارمین روز خود شده و تاکنون باعث مرگ دو نفر به شمول یک زن گردیده است.

معلم امین یار از ولسوالی پنجو ولایت بامیان در یک تماس تلفنی به رادیو آشنا گفت : بارش برف سنگین که ادامه دارد تمام راههای مواصلاتی این ولسوالی را مسدود کرده است. وی گفت بر اثر برف کوچ در مسیر ولسوالی پنجو به ورس یک زن که خود پلیس بوده جان باخته است.

اما سلیمان میرزایی ولسوال ورس مرگ دونفر در این حادثه را تایید کرده میگوید خانمی که زیر برف کوچ جان باخت کارمند پلیس بوده است.

سمونمل محمد حسین قوماندان امنیه ولسوالی ورس هم مرگ این زن را تایید کرده میگوید طفل وی با کمک مردم نجات یافته است.

این در حالیست که با ادامه برف باری در ارتفاعات مرکزی راه ارتباطی ولسوالی های لعل و سرجنگل ولایت غور و ولسوالی های پنجو و ورس در غرب بامیان وراه ولایت دایکندی که از ولسوالی های بهسود ولایت وردگ میگذرد مسدود شده وبگفته موتروانان لین هزاره جات فعلا رفت و آمد دراین مسیر ها جریان ندارد.

محرم علی فهیمی ولسوال حصه دوم بهسود هم از سرازیرشدن چندین برف کوچ در این مسیر خبرداده میگوید امکان بازگشایی این راه در فرصت نزدیک وجود ندارد.

روز شنبه 80 نفر مسافری که در مسیر بامیان دایگندی در کوتل قناق در میان برف گرفتار شده بودند با کمک مردم محلی سالم نجات یافتند.

هم چنین مسافرین یک بس که در کوتل اونی گرفتار شده بودند نیز به سلامت نجات یافتند.

XS
SM
MD
LG