لینک های دسترسی

Breaking News

آماده گی فرانسه برای ادامه کمکها به افغانستان


صدراعظم فرانسه میگوید کشورش حاضر است تا افغانستان را در بخش های مختلف بخصوص تامین امنیت و بازسازی کمک بر ساند.

صدراعظم کشورفرانسه که در یک سفر از قبل اعلان نا شده وارد کابل شده است از ادامه کمک های کشورش به افغانستان یاد اور شده گفت فرانسه تازمانی که لازم باشد به حضور خویش در افغانستان ادامه میدهد.

فرانسوا فلون صدراعظم فرانسه که به روز پنجشنبه وارد کابل شد پس از دیداربا رئیس جمهور افغانستان در یک نشست مشترک خبری در کابل صحبت میکرد، اطمینان داد که فرانسه حضور دراز مدت در افغانستان خواهد داشت.

اقای فلون در حالیکه از برنامه اشتی ملی ومذاکره باگروه طالبان که بتازگی توسط حامد کرزی اعلام شد حمایت نمود گفت کشورش از نتایج کنفرانس لندن که در آن حکومت افغانستان برنامه هایی را برای مصالحه و پیشرفت مطرح کرد خیلی راضی است و از آن حمایت می کند

وی همچنان اطمینان داد که کشورش حاضر است تا افغانستان را در بخش های مختلف بخصوص تامین امنیت و بازسازی کمک بر ساند.

اقای فلون در حالیکه اطمینان داد که فرانسه حضور دراز مدت در افغانستان خواهد داشت. اما گفت در حال حاضرکشورش تصمیم ندارند تا سربازان تازه نفس بیشتر را به افغانستان بفرستند زیرا به گفته اقای فلون در حال حاضر منابع کافی کشور فرانسه در افغانستان وجود دارد.

صدراعظم کشور فرانسه گفت: در مورد منابع که ما به افغانستان فرستاده ایم باید بگویم که در سال 2008 فرانسه منابع خود را بطور کافی بیشتر ساخت ما ماموریتی داریم که باید آن را انجام بدهیم. در این مورد ما با متحدین خود صحبت کرده و گفتیه ایم که ما برای اجرای ماموریت خود در افغانستان در حال حاضرمنابع کافی داریم.

آقای فیلون در حالیکه بر تقویت روابط میان افغانستان و فرانسه تاکید نمود.

گفت یکی از اهداف سفرش به افغانستان را کوشش برای رهائی دوخبرنگار فرانسوی تشکیل میدهد که توسط مخالفان دولت افغانستان ربوده شده اند.

دوخبر نگار فرانسوی چندی فبل در ولایت کاپیسا در شمال کابل توسط مخالفان دولت از محلی ربوده شدند که نیروهای فرانسوی در انجا بر ضد مخالفان دولت افغانستان میجنگند

پس از پایان کنفرانس بین الملی لندن برای افغانستان پیشنهادات ازسوی برخی کشور های همسایه وجهان از جمله کشور پاکستان برای آموزش اردوی ملی افغانستان مطرح شده است

حامد کرزی رئیس جمهورافغانستان در مورد پیشنهادکشور پاکستان برای آموزش اردوی افغانستان گفت: در مورد چنین پیشنهادات غور می کنیم و در مورد ان تصمیم خواهیم گرفت.

در حال حاضر ایالات متحده امریکا فرانسه و آلمان در آموزش اردوی ملی و پولیس ملی افغانستان کارمیدارند اقای کرزی میگوید درصورتیکه حکومت افغانستان نیاز داشته باشد تاعساکر افغان توسط کشور های همسایه اموزش ببیند در ان زمان به اساس منافغ ملی افغانستان فیصله صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور افغانستان درحالی اموزش نیروهای امنتی افغان توسط کشور پاکستان را مربوط به منافع ملی افغانستان میداند که قبل براین نیز تاکید به سپردن مسئولیت تامین امنیت کشور به گونه تدریجی به نیروهای افغان را نموده وآموزش ومسلح شدن نیروها امنتی افغان با سلاح های مدرن را ازجمله مواردی دیگری اساسی دست یافتن به این هدف میدانند.

فرانسوا فلون صدراعظم فرانسه در حالیکه در مورد درخواست حکومت پاکستان برای اموزشی اردو ملی افغانستان تبصره نکردولی تاکید داشت که کشورش همراه با تلاش های بین المللی بخاطر آموزش نیروهای افغان سهم فعالی میگیرد تانیروهای امنتی افغان بتوانند در تامین امنیت کشور شان متکی به خود گردند.

مقامات دولت فرانسه در هفته قبل اعلام کردند که در نظر دارند تا هشتاد مربی را برای آموزش نیروهای اردوملی وپولیس ملی به افغانستان اعزام کند.

فرانسوا فلون صدراعظم کشورفرانسه هنگام ورود به میدان هوائی بین الملی کابل در مراسمي که براي یک نظامي کشته شده فرانسوي در افغانستان ترتيب داده شده بود، شرکت کرد.

اين نظامي بيست ساله فرانسوي روز سه شنبه در عملياتي در افغانستان کشته شد. فرانسه درحال حاضر حدود 3750 سرباز برای مبارزه با هراس افگنی در افغانستان دارد واز سال 2001 میلادی تاکنون 20 سرباز فرانسوی درجنگ علیه تروریز در افغانستان کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG