لینک های دسترسی

Breaking News

17 فرد ملکی در ولایت نیمروز زخمی شدند


بنا به گفته مقامات محلی نیمروز شام گذشته افراد مسلح ناشناس که سوار بر یک موتر نوع کرولا بوده اند. دوبمب دستی را در یک منطقه مزدحم شهر زرنج پرتاب نمودند که گفته می شود باعث زخمی شدن 17 فرد ملکی شده است.

مقامات وضعیت 4 تن از زخمی شده گان را وخیم گزارش کرده اند. غلام دستگیر آزاد والی نیمروز می گوید یک کارمند شاروالی شهر زرنج نیز در میان زخمی شده گان است.

تا اکنون کسی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است. اما مقامات محلی نیمروز این حمله را به افراد طالبان نسبت می دهند. مامورین پولیس در نیمروز می گویند تا اکنون کسی در رابطه به این قضیه دستگیر نشده است اما عملیات تجسس در محل واقعه دقایقی پس از انفجار آغاز شده است.

گفته می شود افراد طالبان که بر اثر فشار عملیات مشترک نیروهای اردوی افغان و ناتو در مارجه ولایت هلمند از آن محل عقب نشینی نموده اند با راه اندازی چنین انفجارات سعی در نا امن کردن نیمروز یکی از ولایات همجوار هلمند را دارند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که روند توزیع کمک های عاجل توسط سازمان ملل به 300 خانوار بیجا شده ی هلمندی که در حال حاضر در ولسوالی خاشرود نیمروز به سر می برند امروز آغاز گردید.

غلام دسمگیر آزاد والی نیمروز می گوید کمک ها شامل لباس ومواد غذایی می باشد که توزیع آن سراز امروز جمعه آغاز شده است.

این 300 خانوار از جمله بیشتر از یک هزار و دوصد فامیلی می باشند که به دنبال هشدار نیروهای ناتو مبنی بر راه انداز عملیات تصفیوی در مارجه ولایت هلمند آن ولسوالی را ترک نموده وبه سوی خاشرود ولایت نیمروز هجوم آورده اند.

روز گذشته ماموران ناتو خبر از تصفیه مارجه از وجود طالبان و برافراشته شدن پرچم افغانستان در مرکز آن ولسوالی دادند. اما گفته می شود در تعدادی از مناطق این ولسوالی تا اکنون نیز جنگ جریان دارد.

اوایل هفته جاری سخنگوی والی هلمند به رسانه ها خبر داده بود که بیشتر از یک هزار و دوصد فامیل از منطقه مارجه به سمت شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند هجوم آورده اند.

گفته می شود تعداد بیشماری از این بیجا شده گان طی هفته جاری از لشکرگاه به سمت ولسوالس خاشرود نیمروز گسیل شده اند.

XS
SM
MD
LG