لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ١٠٠ قریه هرات در تصرف طالبان


مقامات محلی در ولسوالی شمالی کشک کهنه هرات در مورد وضعیت امنیتی این ولسوالی اظهار نگرانی می نمایند.غلام قادر حافظ زاده ولسوال کشک کهنه هرات می گوید بیشتر از یک صد قریه ی این ولسوالی در حال حاضر در تصرف گروه طالبان و گروپ های مخالف دولت است.

بگفته ولسوال کشک از یکصد و چهل قریه این ولسوالی ، فقط در 6 قریه نیروهای دولتی تسلط دارند. و بقیه در تصرف گروه طالبان است که شاهراه هرات تورغندی نیز شامل این مناطق است.

ولسوال کشک کهنه می گوید تا به حال چندین نوبت این مسایل را با مسوولین ولایتی هرات در میان گذاشته است اما مقامات توجه چندانی به این مسله نکرده اند. و این امر باعث گسترش رزوافزون ساحه نفوذ طالبان در قریه جات این ولسوالی شده است.

آقای حافظ زاده می گوید این ولسوالی نیاز شدید به راه اندازی عملیات تصفیوی دارد. وبا ادامه روند فعلی امکان سقوط این ولسوالی وجود دارد.

این اظهارات در حالی توسط ولسوال کشک کهنه مطرح می گردد که روز گذشته مامورین قوماندانی امنیه هرات خبر از کشته و زخمی شدن حداقل 9 شورشی طالب در جریان یک درگیری میان عساکر دولتی، نیروهای ناتو با شورشیان دادند. روز گذشته سخنگوی قوماندان امنیه شورشیان مستقر در ولسوالی کشک را گروهی کوچک توصیف کرده وگفت که مقامات تصمیم گرفته اند به زودی در این ولسوالی نیز عملیات تصفیوی را راه اندازی نمایند.

در عین زمان مردم این ولسوالی می گویند گروه طالبان در قریه جات مختلف این ولسوالی به طور متواتر اقدام به جمع آوری عشر و ذکات می نمایند.

ولسوالی کشک کهنه در سرحد مشترک با کشور ترکمنستان موقعیت دارد. همچنین این ولسوالی یا ولسوالی قادس بادغیس نیز همسرحد است که گفته می شود محل تجمع و سازماندهی گروه طالبان درولایت بادغیس می باشد.

طی سال جاری ده ها بار کاروان های عساکر ناتو و افغان در مسیر شاهراه هرات تورغندی به کمین شورشیان برابر شده و چندین پولیس و افراد طالبان نیز در جریان در گیری های پراکنده در مربوطات کشک کهنه به قتل رسیده اند.

XS
SM
MD
LG