لینک های دسترسی

Breaking News

کمبود معلمین مسلکی در ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی


گزارشگر رادیو آشنا در بامیان: عباس آگاه

در مکاتب سرتاسر ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی که هزاران متعلم در آنها مشغول به اموزش هستند حتی یک معلم مسلکی وجود ندارد. غلام سخی محمدی مدیر معارف شهرستان میگوید آنها حتی معلم فارغ صنف 12 هم بسیار کم دارند.

به گفته مدیر معارف شهرستان مشکلات آنها تنها به کمبود معلم خلاصه نمیشود بلکه از 47 باب مکتب فعال در آن ولسوالی تنها هفده باب مکتب تعمیر دارد که اکثرا ساختمان های گلی بوده ساخت مردم بود وفعلا مخروبه شده اند.

محمد علی واثق رئیس معارف ولایت دایکندی هم کمبود معلم مسلکی در ولایت دایکندی را تایید کرده میگوید با آنکه افراد تحصیل کرده در ولسوالی شهرستان بیشتر از دیگر مناطق دایکندی میباشد اما آنها اکثر مکاتب را با استخدام معلمین دارای تعلیمات پایین اداره میکنند. اما وی امید وار است با تغییراتی که در امتیازات معلمین در نظر گرفته شده تعداد معلمین مسلکی در مکاتب دایکندی افزایش یابد.

رئیس معارف ولایت دایکندی به افتتاح مرکز تربیه معلم درولسوالی شهرستان در ماه گذشته اشاره کرده افزود در تلاش است از طریق این مرکز و دارالمعلمین نیلی مشکل کمبود معلم در دایکندی را بتدریج مرفوع سازد.

ریاست معارف ولایت دایکندی 302 باب مکتب فعال دارد که شامل 100 باب لیسه، دارالعلوم، لیسه مسلکی و مکاتب ابتدائیه و متوسطه بوده حدود دوهزار معلم در آنها مشغول به تدریس میباشند

XS
SM
MD
LG