لینک های دسترسی

Breaking News

ازدیاد واقعات ترور در قندهار


ازدیاد واقعات ترور در قندهار
ازدیاد واقعات ترور در قندهار
<!-- IMAGE -->

واقعات ترور بیشتر گردیده و در ولایت زابل به اثر حمله انتحاری ۱۵ تن کشته و مجروح گردیده اند.

افراد مسلح موتر سایکل سوار در ناحیه سوم شهر کندهار صبح امروز برادر یکتن از سناتواران اسبق ولایت کندهار را به وسیله ضربات کلاشینکوف به قتل رسانیده اند و افراد مسلح مخالف دولت بعد از حمله موافق به فرار گردیده اند .

به قول از اعلامیه مطبوعاتی مقام ولایت کندهار: افراد مسلح موتر سایکل سوار یکتن از شهریان شهر کندهار را که برادر ملاسید محمد سناتور اسبق مجلس سنا بود وی را به قتل رسانیده اند .

همچنان وحيد عمر، سخنگوى رئيس جمهور کرزى به روزيکشنبه در يک کنفرانس خبرى درکابل از سراسيمه گى و نگرانى حکومت در مورد يک سلسله قئتلهاى مرموز مامورين دولت،اقارب مامورين حکومت و افراد متنفذ حامى دولت سخن گفت، که حکومت بخصوص شوراى امنيت از دو هفته به اينسو به بررسى و ارزيابى آن, مشغول است.

آقاى عمر، ميگويد : از زمانى که عبدالمجيد بابى رئيس اطلاعات و کلتور ولايت کندهار به قتل رسيده است تا حال درين فرصت کوتاه دوازده تن از مامورين دولت و اقارب مامورين دولت از سوى افراد مسلح ناشناس به قتل رسيده اند که آخرين قربانى اين سلسله قتلهاى سازمان يافته زنجيره يى برادر مولوى سيد محمد سناتور است که امروز در شهر کندهار ترور شد . بقول نطاق اقاى کرزى درد آور اينست که هيچ گروهى مسووليت اين قتلها را به عهده نمى گيرند وطوری برنامه هاى قتل اجرا ميگردد که مامورين و يا اقارب مامورين دولت مورد هدف قرار مي گيرد .

سخنگوى کرزى به ادامه افزود : ''در هفته گذشته و امروز در شورائ امنيت روى وضعيت امنيتى کندهار بسيار به جديت بحث شد ; زيرا ما در کندهار شاهد يک سلسله تحرکات مرموز هستيم که ترور هاى مشخص شده صورت می گيرد . رئيس جمهور امروز در هنگام ملاحظه پلان امنيتى جديد کندهار - که در روشنى رخدادهاى اخير ترتيب شده است – گفت وى, شخصا ازين پلان مراقبت خواهد کرد .''

نطاق کرزى، به ادامه گفت : درين نشست ارزیابى رئيس جمهور به نیروهاى امنيتى کشور هدايت داده است تا روى اين موضوع تحقيقات ومطالعات اساسى انجام داده ريشه يابى نمایند .

به قول از اعلامیه اخیرآ در شهر کندهار واقعات ترور با گذشت روز افزایش یافته ، تاهنوز به اتهام قتل های مسلسل در شهر هیچ یک از حمله کننده گان بازداشت نگریده اند .

قاری محمد یوسف احمدی سخن گوی طالبان از جای نا معلوم به مطبوعات گفت: حاجی عبدالحی یک تن از براداران حاجی ملاسید محمد را وفاداران گروهی طالبان به قتل رسانیده اند .

ترور یکتن در شهر کندهاردر حالی است که دو روز قبل در ناحیه سوم شهر کندهار مدیر کوپراتیف های ولایت کندهار آز آن قبل معاون شاروالی ولایت کندهار، یکتن از کارمندان اناث یک موسسه غیردولتی و ریس اطلاعات وکلتور ولایت کندهار توسط افراد مسلح موتر سایکل سوار ترور گردیده بودند .

طبق یک گزارش دیگر یکتن از انتحار کنند گان که واسکت مواد انفجاری خویش را حوالی صبح امروز در بازار ولسوالی شاه جوی ولایت زابل در نزدیک یک کاروان محافظین امنیتی یک کمپنی خصوصی منفجر ساخت که به اثر انفجار سه تن کشته و دوازده تن دیگر مجروح گردیده اند.

به قول از اعلامیه وزارت امور داخله افغانستان به اثر حمله انتحاری در ولسوالی شاه جوی ولایت زابل یکتن از محافیظین امنیتی دوتن افغانهای ملکی کشته و به شمول پنج تن از محافیظین امنیتی ۱۲تن از افراد ملکی مجروح گردیده اند .

محمد جان رسول یار سخن گوی والی ولایت زابل ضمن تایید خبر مذکور به رادیو یی آشنا در رابطه به تلفات ملکی به اثر حمله انتحاری گفت:

در حمله انتحاری امروزی که در بازار ولسوالی شاه جوی به وقوع پیوسته است ، دو تن ملکی و یک تن از محافظین حصوصی کشته و هفتن ملکی مجروح گردیده اند .

انتحار کننده پیاده بود ، در نزدیک یک کاروان محافظین خصوصی مواد انفجاری خویش را منفجر ساخت .

به اثر انفجار به دوکان های نزدیک نیز خساره وارد گردیده اند.

مسوولیت حمله انتحاری بر کار وان محافظین امنیتی را قاری محمد یوسف احمدی سخن گوی طالبان ادعایی مسوولیت نموده است.

حمله انتحاری در ولایت زابل و ترور اشخاص مهم در شهر کندهار در حالیست که با گرم شدن موسم در ولایات حوزه جنوب غرب افغانستان در حملات مخالفین دولت افزایش بی سابقه امده است.

نیروهای افغان و نیروهای ایساف در نظر دارند که در تمام ولسوالی های ولایت کندهار عملیات وسیع را به ضد مخالفین دولت اغاز نماییند ولی مخالفین سر از حال برای سبوتاژ عملیات پلان شده تلاش های وسیع را آغاز نموده اند.

از سوی دیگر، سخنگوی رئیس جمهور از منظورى بودجه از سوى ولسى جرگه اطلاع داده گفت : حکومت ازين اقدام شوراى ملى بسیار خرسند است . به مجرد برگشت از سفر هند و بوتان اعضاى کمیسیون نظارت بر تطبییق قانون اساسى و اعضاى باقى مانده کابینه را به ولسى جرگه معرفى مى کند .

سخنگوى رئیس جمهور ودیگر منابع نزدیگ به ارگ میگویند که رئیس جمهور کرزى، فردا دو شنبه به سفر دو روزه برآمده کابل را به قصد دهلى جدید ترک میکند، و در پایتخت کشور پهناور هند، با آقاى منموهن سنگ صدراعظم آنکشور ملاقات کرده روى موضوعات مورد علاقه دو کشور منجمله مصونیت و امنیت جان ومال اتباع هندى در افغانستان که در پروژه هاى بازسازى مشغول کار اند گفتگو خواهند کرد .

به موجب همین منابع، آقاى کرزى ازدهلى جدید بسوى کشور بوتان رفته در شانزدهمین اجلاس نشست سران کشورهاى عضو سازمان منطقوى سارک شرکت نموده سخنرانى خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG