لینک های دسترسی

Breaking News

پوليس  در افغانستان  يک  حمله با راکت را  در کابل  تحت تحقيق دارد - 2004-05-24


پوليس در افغانستان يک حمله با راکت را در کابل تحت تحقيق دارد که دران يک عسکر ناروي که در قواي بين المللي حفظ صلح در کابل خدمت ميکرد کشته شده است. قوماندان قواي بين المللي مساعدت امنيتي درکابل ميگويد اين کاروان روز يکشنبه در جاده عمومي که کابل را به شهر جلال آباد در شرق افغانستان وصل ميکند مورد حمله قرار گرفت.

دگر جرنال کانادائي ريک هيلر گفت دو عسکر قواي حفض صلح از اين حمله جان بسلامت برده اند . وي گفت پوليس کابل اين حادثه را همراه با يک سلسله انفجارات ديگر انديک بعد در محل اين حادثه رخ داد تحت تحقيق دارد.

جنرال هيلر تاکيد نمود که اين حادثه بر کار قواي حفظ صلح تاثيري نخواهد داشت بلکه تصميم به رهائي افغانستان از شر آنانيکه سعي دارند اين کشور را بي ثبات سازند مستحکمتر ميسازد. ادعاي تائيد شده ئي از مسؤليت اين حمله در دست نيست . ولي آژانس خبر رساني اسوشيئتيد پريس از قول عبدالحکيم لطيف يکي از طالبان نقل قول ميکند که نه طالب اين حمله را انجام داده اند. و حملات بيشتري پس از آن بعمل خواهد آمد.

اين اولين تلفات يک عسکر ناروي در افغانستان بود. بيش از دو صد عسکر ناروي با بيش از شش هزار قواي حفظ صلح در کابل و قندوز در شمال خدمت ميکنند . اکثر تدابير امنيتي از طرف قواي ايالات متحده و اردوي جديد ملي افغانستان اتخاذ ميگردد. اين عساکر تحت قومانده ناتو در افغانستان خدمت ميکنند. بيست و هفت نفر از قواي حفض طلح در افغانستان از آغاز ماموريت آيسف به اينطرف در دسمبر سال دو هزار يک که حکومت طالبان توسط قواي تحت قيادت ايالات متحده سقوط داده شد، کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG