لینک های دسترسی

Breaking News

یک عضو بریتانیایی داعش به اختطاف و کشتن امریکایی‌ها اعتراف کرد


یک شهروند بریتانیایی شام پنجشنبه دوم سپتمبر (۱۱ سنبله) در یک محکمهٔ فدرال در نزدیکی واشنگتن دی سی اعتراف کرد که نقش رهبری کننده را در دسیسه داعش ایفا کرده است.

نقش این مرد بریتانیایی عضو داعش شامل شکنجه، گروگان گیری به خاطر باجگیری و در نهایت سر بریدن گروگان های امریکایی بوده است.

الکساندر انون کوتی ۳۷ ساله در جلسهٔ استماعیهٔ‌ محکمه به همه هشت اتهام علیه خود اعتراف کرد. اتهامات شامل گروگانگیری منجر به مرگ و حمایت مادی از گروه داعش بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ میلادی می‌شود.

کوتی ۳۷ ساله اعتراف کرده است که در مرگ چهار شهروند امریکا، به شمول جیمز فولی و استیون ستالوف، خبرنگاران امریکایی و پیتر کاسیگو و کایلا مولر، کارمندان امداد رسانی دست داشته است. کوتی همچنین اعتراف کرده است که در اسارت گرفتن شهروندان اروپایی و جاپانی نیز دست داشته است.

او و یک مرد دیگر به نام الشفیع الشیخ پس از آن سال گذشته به ایالات متحده آورده شدند که امریکا به بریتانیا اطمینان داد که هیچ یک از آنان با مجازات اعدام محکوم نخواهد شد.

الشیخ قرار است در ماه جنوری سال آینده محاکمه شود.

بر اساس توافقی که صورت گرفته است،‌ این مرد بریتانیایی حد اقل به ۱۵ سال زندان بدون وثیقه محکوم خواهد شد و پس از رهایی بر بریتانیا مسترد می‌شود و در آنجا نیز احتمالاً با اتهامات مواجه خواهد شد.

بر اساس توافقی که میان ایالات متحده و بریتانیا صورت گرفته است،‌ حکم حبس ابد برای این شهروند بریتانیایی یک حکم مناسب است که تطبیق حکم می‌تواند در هر دو کشور اجر شود.

کوتی نخست به سوریه سفر کرد تا در جنگ بر ضد حکومت بشارالاسد،‌ رییس جمهور سوریه، شرکت کند، اما به تدریج به داعش به رهبری ابوبکر البغدادی، رهبری پیشین و بنیانگذار این گروه،‌ بیعت کرد.

کوتی همچنین اعتراف کرده است که در جریان فعالیت اش با داعش وظایف مختلف را اجرا کرده است که شامل نشان زنی و رییس آموزش قوای خاص داعش می شود.

کوتی و الشیخ در سال ۲۰۱۸ میلادی به کمک قوای دموکراتیک سوریه که از حمایت ایالات متحده برخوردار است، در سوریه زمانی دستگیر شدند که تلاش داشتند به ترکیه فرار کنند.

XS
SM
MD
LG