لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا 'بیتل‌های داعش' را از سوریه بیرون کرد


رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که دو جنگجوی عضو داعش موسوم به "بیتل‌ها" به یک منطقه امن زیر کنترول ایالات متحده انتقال داده شده اند، اما محل جدید نگهداری این دو نفر مشخص نشده است.

دونالد ترمپ روز پنجشنبه ۱۰ اکتوبر (۱۸ میزان) در یک پیام تویتر نوشت "چون ممکن است کردها یا ترکیه کنترول را از دست بدهند، ایالات متحده پیشاپیش دو شبه‌نظامی داعش موسوم به بیتل‌ها را که با سربریدن‌ها در سوریه مرتبط بوده‌اند از آن کشور خارج و به یک محل امن زیر کنترول ایالات متحده انتقال داده است. این دو نفر از بدترین بدترین‌ها اند!"

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است که اردوی امریکا دو شبه نظامی داعش را که در اسارت گروه‌های دموکراتیک خلق سوریه بودند، به یك مکان امن منتقل كرده است.

یک مقام دیگر امریکایی نیز گفته است که افراد یادشده وابسته به گروهی از "جنگجویان بریتانیایی داعش" با نام مستعار "بیتل‌ها" هستند که اقدام به بریدن سر گروگان‌های غربی می‌کردند.

به گزارش اسوشیتدپرس دو زندانی داعش به نام‌های "الکساندر کوتی" و "الشفیع الشیخ" بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بیش از ۲۰ گروگان غربی را در سوریه زندانی و شکنجه کردند.

اسوشیتدپرس گزارش داده است که این دو نفر، همچنین هفت روزنامه نگار، امدادگر بریتانیایی، امریکایی و جاپانی و نیز چند سرباز سوری را سر بریدند و فلم‌های آن را منتشر کردند.

پیش از این آقای ترمپ با خواست کشورهای اروپایی از امریکا مبنی بر نگه‌داری جنگجویان دستگیر شدۀ داعش در زندان‌های ایالات متحده مخالفت نشان داده بود.

آقای ترمپ روز دوشنبه در یک پیام تویتر خطاب به کشورهای اروپایی به ویژه اعضای ناتو نوشت "ما برای شما کار فوق العاده انجام دادیم و اکنون شما می‌خواهید ما آنان (جنگجویان داعش) را با مصارف هنگفت در زندان‌های امریکا نگه‌داریم. شما باید آنان را تسلیم شوید و محاکمه کنید."

XS
SM
MD
LG