لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ ۱۰ سالهٔ سوریه؛ مرگ بیش از ۳۸۸ هزار نفر 


گروه حقوق بشر سوری مستقر در لندن می‌گوید که تلفات ناشی از جنگ سوریه که ۱۰​ سال پیش در ماه مارچ آغاز شده بود، به ۳۸۸ هزار و ۶۵۲ نفر رسیده است.

این گروه که از جنگ سوریه نظارت می‌کند امروز ۱۴ مارچ (۲۴ حوت) گفت که در میان این جان‌باختگان در حدود ۱۱۷ هزار و ۳۸۸ غیرنظامی شامل است که ۲۲ هزار آنرا کودکان تشکیل می‌دهد.

این گروه حقوق بشر که بر منابع خویش در داخل سوریه متکی است، بیشتر تلفات غیرنظامیان را به نیروها و ملیشه‌های وفادار به رژیم سوریه نسبت داده است.

این گروه در ماه دسمبر سال گذشته آمار تلفات در سوریه را ۳۸۷ هزار نفر گزارش داده بود.

رامی عبدالرحمان، مسوول گروه حقوق بشر سوری گفته است که از آغاز جنگ سوریه به اینسو، سال ۲۰۲۰ با بیش از ۱۰ هزار مورد مرگ و میر، پایین ترین رقم تلفات را داشته است.

درگیری در سوریه در جریان سال ۲۰۲۰ در حالی کاهش یافت که آتش‌بس در شمال‌غرب این کشور برقرار شد و رسیدگی به همه‌گیری کروناویروس در محراق توجه قرار گرفت.

این گروه ناظر جنگ سوریه همچنان مرگ ۱۶۰۰۰ نفر را در زندان‌ها و نظارت‌خانه های دولتی در طول ۱۰ سال گذشته مستند سازی کرده است.

با آنهم گفته است که رقم تلفات ممکن بلندتر باشد زیرا ۸۸۰۰۰ نفر دیگر که گمان می‌رود در اثر شکنجه در زندانیان رژیم جان باخته اند، شامل ارقام گزارش شده نیست.

حکومت دمشق در حال حاضر بر بیش از ۶۰ در صد خاک این کشور مسلط است.

جنگ در سوریه بیش از نصف جمعیت این کشور را آواره کرده و ۲۰۰ هزار نفر دیگر ناپدید اند.

XS
SM
MD
LG