لینک های دسترسی

Breaking News

یک مرد در نیمروز نه عضو خانوادۀ خود را کشت – طالبان


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی طالبان در ولایت نیمروز می‌گویند که یک مرد، نه تن از اعضای خانواده‌اش را با ضرب گلوله کشته و از محل فرار کرده است.

مولوی محمد مهاجر، آمر امنیت طالبان برای قوماندانی امنیۀ نیمروز، روز دوشنبه ۱۳ جون (۲۳ جوزا) به خبرنگاران گفت که این رویداد بعد از ظهر روز گذشته در مربوطات شهر زرنج، مرکز این ولایت، به وقوع پیوست.

آقای مهاجر افزود که در میان قربانیان این رویداد، همسر این مرد و هفت کودک‌اش نیز شامل است. بر اساس معلومات مقام‌های طالبان، فرد مهاجم خسرش را نیز با ضرب گلوله کشته است.

به گفتۀ آنان تا کنون انگیزۀ این کشتارها روشن نشده و بررسی آنان در این مورد جریان دارد. طالبان همچنین گفته اند که نیروهای این گروه در تلاش دستگیری مهاجم مظنون اند و به زودی او را بازداشت خواهند کرد.

در یک خبر دیگر، مقام‌های امنیتی طالبان در ولایت ارزگان از کشته‌شدن سه عضو یک خانواده به دلیل خصومت‌های شخصی در این ولایت خبر داده اند.

ولی قریشی، سخنگوی قوماندانی امنیۀ این ولایت، به خبرنگاران گفت که این افراد نخست توسط یک خانواده ربوده شده سپس کشته شدند.

آقای قریشی افزود که اجساد این قربانیان دیروز از روستای "تگاب" از مربوطات ولسوالی چهارچینو این ولایت پیدا شده است.

او دشمنی‌ میان دو خانواده را عوامل اصلی کشته‌شدن این افراد عنوان کرد و گفت که پس از کشف اجساد، درگیری میان این دو خانواده نیز صورت گرفته است.

به گفتۀ این مقام محلی طالبان، در این درگیری مسلحانه سه نفر زخمی نیز شده اند. سخنگوی قوماندانی امنیۀ ولایت ارزگان همچنین گفت که در پیوند به این حادثه، ۱۵ نفر بازداشت است.

این در حالی است که روز گذشته برخی از رسانه‌های محلی افغانستان از درگیری میان دو خانواده در ولایت هلمند خبر داده اند که به گفتۀ آنان، در این رویداد، هفت نفر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG