لینک های دسترسی

Breaking News

پولیسی در هلمند ۱۱ هم‌سنگرش را کشت


این رویداد دیشب در یک پوستۀ پولیس در حوزۀ دوم شهر لشکرگاه به وقوع پیوسته است
این رویداد دیشب در یک پوستۀ پولیس در حوزۀ دوم شهر لشکرگاه به وقوع پیوسته است

یازده سرباز پولیس در هلمند از سوی یکی از هم‌قطاران شان کشته شدند و مهاجم پس از کشتن آنان، از ساحه فرار کرده و به گروه طالبان پیوسته است.

این رویداد، ناوقت دیشب در ساحۀ "سور گودر" در ناحیۀ دوم شهر لشکرگاه به وقوع پیوسته است.

یک مقام قوماندانی امنیه هلمند که نخواست نامی از او برده شود، به صدای امریکا گفت، مهاجم با جنگجویان طالبان ارتباط داشته و هم‌سنگرانش را هنگامی که خواب بوده اند، کشته است.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند با تأیید این رویداد، گفت که نهادهای امنیتی، در مورد چرایی و چگونگی وقوع این رویداد، تحقیقات شان را آغاز کرده اند.

او گفت "عمل نفوذی انجام شده؛ اما برای روشن‌شدن جزئیات بیشتر، هیأتی صبح زود به ساحه رفته و بعداً شرح مکمل رویداد را با رسانه‌ها شریک خواهد کرد".

یک داکتر نوکریوال شفاخانه بُست که نخواست نامش فاش شود، به صدای امریکا گفت، از محل واقعه، نُه جسد پولیس برای آنان آورده شده است.

گروه طالبان مسلح مسؤولیت این رویداد را به دوش گرفته و با فرستادن پیامی به رسانه‌ها ادعا کرده است که در ساحۀ "دوراهی دراب" بر یک پوسته پولیس حمله کرده و ۱۲ پولیس را کشته اند.

در ولایات جنوبی، پیش از این نیز رویدادهای مشابه به وقوع پیوسته است؛ اما در ولایات هلمند و ارزگان، این گونه رویدادها بیشتر دیده می‌شود.

این در حالی است که اصلاحات در صفوف پولیس از شش ماه گذشته به این طرف از سوی وزارت داخله جریان دارد.

XS
SM
MD
LG