لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد 'قتل عام' غیرنظامیان در میانمار را محکوم کرد


این تصویر توسط نیروهای دفاع مردمی که بر ضد نظامیان میانمار می جنگند، نشر شده است
این تصویر توسط نیروهای دفاع مردمی که بر ضد نظامیان میانمار می جنگند، نشر شده است

یک مقام ارشد ملل متحد روز یکشنبه ۲۶ دسمبر (پنجم جدی) گفت که از گزارش‌های "معتبر" مبنی بر "قتل عام" دست کم ۳۰ غیر نظامی در میانمار که اجساد‌شان سوزانده شده "وحشت زده" شده است.

مارتین گریفیتس، معاون سرمنشی ملل متحد در امور کمک‌های بشردوستانه، با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "این رویداد تلخ و همه حملات علیه غیرنظامیان را در سراسر کشور محکوم می‌کنم."

این مقام ملل متحد از حکومت میانمار خواسته است تا در مورد کشتار غیر نظامیان تحقیقات "همه جانبه و شفاف" را آغاز کند.

بر اساس گزارش ها،‌ دست کم دو لاری و یک موتر در یکی از شاهراه‌های میانمار روز جمعه هدف حملهٔ مرگبار قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که این حمله و کشتار‌ها در ایالت شرقی "کیاه" رخ داده است و موتر دو کارمند موسسهٔ محافظت از کودکان یا Save the Children در این حمله نیز هدف قرار گرفته است و دو کارمند این موسسه هنوز هم ناپدید استند.

بر اساس گزارش ناظران و رسانه های محلی، در این حملهٔ نظامیان میانمار حد اقل ۳۵ نفر به شمول زنان و کودکان کشته شده اند
بر اساس گزارش ناظران و رسانه های محلی، در این حملهٔ نظامیان میانمار حد اقل ۳۵ نفر به شمول زنان و کودکان کشته شده اند

موسسهٔ Save the Children اواخر روز شنبه نیز گفت که دو تن از کارکنان میانماری آن در این رویداد "گیرمانده اند" و تا حال ناپدید اند.

این موسسه خیریه در اعلامیه‌ای گفته است که دو کارمند آن پس از انجام وظایف بشر دوستانه در منطقه در مسیر برگشت به خانه‌های‌شان بودند که رویداد رخ داد و علاوه کرد که پس از وقوع این حمله، فعالیت خود را در چندین منطقه به حالت تعلیق درآورده است.

یک گروه ناظر و رسانه‌های محلی گزارش داده اند که این حمله توسط نظامیان حکومت میانمار انجام شده است. نظامیان میانمار در ماه فبروی از طریق کودتا قدرت را در آن کشور در دست گرفتند. از آن زمان تا حال میانمار شاهد هرج و مرج و تظاهرات مردم بر ضد کودتای نظامی بوده است.

بر اساس گزارش ناظران محلی حقوق بشر، قوای امنیتی میانمار در این مدت اعتراضات مردمی را به شدت سرکوب کرده که در اثر آن، دست کم ۱۳۰۰ نفر کشته شده است.

پس از کودتای نظامی در میانمار، نیروهای دفاع مردمی در سراسر کشور نیز ظهور کردند که هدف آنان مبارزه بر ضد حکومت نظامی در آن کشور است و درگیری‌های خونین این نیروها با نظامیان موجب انتقامجویی و بن بست شده است.

روز شنبه عکس‌هایی در رسانه‌های اجتماعی نشر شد که دو لاری و یک موتر سوخته شده را در شاهراه شهرک "هپروسو" واقع در ایالت "کیاه" نشان می داد. بر اساس گزارش ها، بقایای اجساد سوخته در داخل لاری‌ها و موتر وجود داشتند.

یک عضو نیروهای دفاع مردمی گفته است که جنگجویان آنان صبح شنبه به وقت محل در مورد این واقعه آگاهی یافتند که نظامیان میانمار دست به این کشتار زده اند.

این عضو نیروهای دفاع مردمی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود،‌ به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که آنان ۲۷ جسد سوخته را از دو لاری یافتند.

یک شاهد دیگر که او نیز از ذکر نام اش اجتناب کرد، گفته است که "ما ۲۷ جمجمه را یافتیم" و اجساد دیگر نیز وجود دارد که تا حال شمارش نشده اند.

قبل بر این،‌ نظامیان میانمار گفته بودند که قوای آن کشور روز جمعه در منطقهٔ‌ هپروسو پس از آن هدف حمله قرار گرفتند که قصد داشتند تا هفت موتر "مشکوک" را متوقف کنند.

زاو مين تون، سخنگوی نظامیان میانمار، به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که قوای آنان در جریان درگیری چند نفر را کشتند، اما در مورد جزییات ارایه نکرد.

ناظران میانمار، رسانه‌های محلی و شاهدان تایید کرده اند که "۳۵ نفر به شمول کودکان و زنان به تاریخ ۲۴ دسمبر در شهرک هپروسو توسط نظامیان کشته شدند."

XS
SM
MD
LG