لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۳۷۴۰ نفر در سال ۲۰۲۱ در سوریه کشته شدند - گزارش


 دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که ۱۵۰۵ تن قربانیان جنگ را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند که شامل ۳۶۰ کودک نیز می شود
 دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که ۱۵۰۵ تن قربانیان جنگ را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند که شامل ۳۶۰ کودک نیز می شود

دیدبان حقوق بشر سوریه روز چهارشنبه ۲۲ دسمبر (اول جدی) گزارش داد که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۷۴۶ نفر در سراسر آن کشور کشته شدند.

این نهاد مستقر در بریتانیا گفته است که رقم کشته شدگان در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی به طور چشمگیر کاهش یافته است و شمار کشته شدگان جنگ سوریه در سال روان میلادی در مقایسه با جنگ یک دههٔ آن کشور، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

بر اساس آماری که از سوی دیدبان حقوق بشر سوریه نشر شده است،‌ ۱۵۰۵ نفر قربانیان جنگ را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند که شامل ۳۶۰ کودک نیز می‌شود.

بر اساس این آمار،‌ سوریه در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد کشته شدن ۶۸۰۰ نفر بود و در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۱۰ نفر در آن کشور کشته شد.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا یک سازمان غیر حکومتی است، اما در سراسر سوریه به منابع دسترسی دارد.

بر اساس این گزارش،‌ ۲۹۷ نفر در سال ۲۰۲۱ میلادی توسط ماین و سایر مواد انفجاری در آن کشور کشته شد.

این نهاد ناظر حقوق بشر در ماه نومبر سال روان میلادی گفت که سوریه حتا نسبت به افغانستان که یک کشور جنگ زده و مملو از ماین و سایر مواد انفجاری است، متحمل تلفات بیشتر ماین‌ها و سایر مواد انفجاری شده است.

جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی پس از آن آغاز شد که حکومت سوریه مخالفین خود را به شکل "وحشیانه" سرکوب کرد، اما شدت جنگ در دو سال گذشته در این کشور کاهش یافته است.

روسیه از حکومت بشارلاسد،‌ رییس جمهور سوریه، حمایت می‌کند. خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که با وجود حملات روسیه،‌ آتش بس میان حکومت دمشق و شورشیان به طور گسترده رعایت شده است.

تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش که خلافت خود خواندهٔ آنان در سال ۲۰۱۹ میلادی به شدت در سوریه سرکوب شد،‌ به فعالیت مخفی خود ادامه داده اند و هنوز هم گاهگاهی حملات مرگبار را در شرق سوریه انجام می‌دهند.

جنگ سوریه که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد،‌ تا حال موجب کشته شدن تقریبا ۵۰۰ هزار نفر در آن کشور شده است و پس از جنگ جهانی دوم،‌ این کشور شاهد بیشترین رقم بی‌جا شدگان داخلی بوده و میلیون‌ها شهروند آن کشور در این مدت مجبور به ترک زادگاه‌شان شده اند.‌

XS
SM
MD
LG