لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: ادعای فساد اخلاقی در ارگ به گونۀ مستقل بررسی شود


رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در واکنش به ادعاهای منبی برموجودیت فساد اخلاقی در ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که باید به این قضیه به گونۀ مستقلانه رسیدگی شود.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه (۶ جوزا) در نشست شورای وزیران گفت که ادعاهای فساد اخلاقی تاثیر منفی در جامعه گذاشته و به گفته وی نباید به این قضیه برخورد "سیاسی" شود.

رییس اجراییه حکومت گزارش‌ها در مورد ادعای فساد اخلاقی را در چنین شرایط "تاسف‌بار" دانست و گفت که با "چنین سرو صدا، مسایلی می‌تواند وجود داشته" باشد؛ اما وی نمی‌خواهد در باره آن قضاوت کند.

به تازگی حبیب الله احمدزی، یکی از نامزدان انتخابات ولسی جرگه و مشاور پیشین ریاست جمهوری افغانستان در جریان مصاحبه با یک شبکۀ تلویزیونی خصوصی در افغانستان ادعا کرد که شماری از نامزدان زن در ولسی جرگه که کمتر از ۶۰۰ رای به دست آورده بودند، بر اساس روابط نا مشروع، به ولسی جرگه راه یافته اند.

آقای عبدالله افزود: "اگر با این مساله برخورد سیاسی صورت بگیرد جز صدمه زدن به حرکت سالم زنان کشور خواهد بود که امروز زنان جای و جایگاه در جامعه و در میان مردم دارند و با ایمان داری و تعهد به مردم خدمت می‎کنند. این موضوع میتواند به زنان صدمه وارد کند که آن وقت قابل جبران نخواهد بود".

عبدالله عبدالله تاکید کرد که نباید راه حل این‌ باشد که فردی این پیام را همگانی کرده مجازات شود.

روز گذشته سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان این ادعاها را "بی‌اساس و دروغ" خواند و گفت لوی سارنوالی از حبیب الله احمدزی در مورد ادعا هایش خواستار ارایه اسناد و مدارک خواهد شد.

هارون چخانسوری دلیل این اظهارات آقای احمدزی را رد تقاضای استخدام مجدد او منحیث مشاور رییس جمهور عنوان کرد.

پیش از این در سایر ادارات حکومت افغانستان از موجودیت فساد اخلاقی گزارش هایی نشر شده بود، اما این نخستین بار است که در ریاست جمهوری این کشور چنین ادعایی صورت می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG