لینک های دسترسی

Breaking News

داکتر عبدالله سفرش به پاکستان را به تعویق انداخت


سفر آقای عبدالله پس از حملۀ مرگبار انتحاری در کابل به تعویق می افتد.
سفر آقای عبدالله پس از حملۀ مرگبار انتحاری در کابل به تعویق می افتد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان گفته است که سفر از قبل برنامه ریزی شده اش را به پاکستان به تعویق انداخته است.

سفر رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان به دعوت نواز شریف صدر اعظم پاکستان قرار بود به تاریخ دوم و سوم ماه می صورت گیرد.

آقای عبدالله با نشر پیامی در تویتر نگاشته است که پس از دریافت شواهد مقدماتی در مورد حملۀ انتحاری امروز در کابل چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. در این حمله کم از کم ۳۰ نفر کشته و حدود ۳۳۰ نفر دیگر زخمی شد.

​پیام آقای عبدالله در تویتر مستقیماً به دست داشتن پاکستان در حملۀ امروز کابل اشاره نکرده است، اما مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجرائیه به رادیو آشنا گفت که شواهد به دست آمده نشان می دهد که گروه های دهشت افگنی مستقر در پاکستان در این حمله دست داشته و یا حمله را از آنجا سازماندهی کرده بودند.

طالبان مسوولیت حملۀ روز سه شنبه را بر دوش گرفتند که حوالی ساعت ۹:۰۰ در ساحۀ مزدحم پل محمود خان بر یکی از دفاتر ریاست امنیت ملی افغانستان صورت گرفت.

به دنبال حملۀ امروز، صدراعظم پاکستان با ارسال پیامی به حکومت افغانستان این رویداد را به شدت محکوم کرده و با قربانیان آن ابراز همدردی کرد.

با اینحال مقامهای افغان همواره پاکستان را به حمایت از طالبان افغان متهم می کنند، اما پاکستان از حمایت از گروه طالبان انکار می کند.

XS
SM
MD
LG