لینک های دسترسی

Breaking News

شمار تلفات حملهء کابل به ۶۴ تن افزایش یافت


این اولین حملۀ تهاجمی مخالفین مسلح پس از اعلان عملیات عمری طالبان در کابل است.
این اولین حملۀ تهاجمی مخالفین مسلح پس از اعلان عملیات عمری طالبان در کابل است.

حملۀ طالبان مسلح حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح سه شنبه بر ساختمان ریاست دهم امنیت ملی در ساحۀ پل محمود خان شهر کابل منجر به کشته شدن ۶۴ نفر و زخمی شدن کم از کم ۳۴۵ نفر دیگر شد.

پیش از این مقام ها در وزارت صحت عامه گفته بودند که ۳۰ نفر در این رویداد هلاک شده بودند اما سخنگوی وزارت داخلهء افغانستان روز چهارشنبه گفت که شمار تلفات به ۶۴ تن رسیده است. گفته می شود که اکثریت قربانیان این رویداد غیرنظامیان اند.

طالبان با نشر پیامی مسوولیت این حمله را به دوش گرفته و گفته اند که افراد آن گروه نخست یک لاری مملو از مواد انفجاری را منفجر ساخته و شماری دیگر آنان با نیروهای امنیتی افغان درگیر شدند.

عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت که دو مهاجم این حمله را انجام دادند که یک مهاجم حمله انتحاری را انجام داد و دیگری در نتیجۀ درگیری با نیروهای امنیتی افغان از پا در آمد.

عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:29 0:00

​محمداسماعیل کاووسی رئیس روابط عامه و سخنگوی ریاست صحت عامۀ به صدای امریکا گفت که زخمی شدگان این رویداد به تمام شفاخانه‌های کابل منتقل شده اند که اکثریت آنان افراد ملکی اند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این حمله را محکوم کرده و گفته است که این عمل مخالفان مسلح نشان واضح از ضعف و شکست آنان در رویارویی با نظامیان افغان است. آقای غنی گفته است که این رویداد مایۀ ضعف ارادۀ مردم و نیروهای امنیتی افغان در مبارزه با دهشت افگنی نخواهد شد.

اکثر قربانیان حملۀ امروز افراد بی دفاع ملکی بودند.
اکثر قربانیان حملۀ امروز افراد بی دفاع ملکی بودند.

​ریاست اجرائیه حکومت افغانستان نیز با نکوهش این حمله گفته است که طالبان توان مقابله با نیروهای امنیتی را از دست داده اند و با این حملات شان افراد ملکی را هدف قرار می‌دهند.

عبدالله عبدالله هنگام دیدار از محل رویداد گفت که نیروهای امنیتی صلاحیت دارند که در هر جا و مکانی دهشت‌افگنان را از پا در آورند و "جواب گلوله را با گلوله" بدهند. زیرا به گفتۀ وی این حملۀ آنان نشان می‌دهد که برای اهداف بیرونی می‌جنگند.

عبدالله عبدالله می گوید که سربازان افغان جواب گلوله را با گلوله خواهند داد.
عبدالله عبدالله می گوید که سربازان افغان جواب گلوله را با گلوله خواهند داد.

​سفارت ایالات متحده در کابل با نشر پیامی حملۀ انتحاری امروز را در شهر کابل محکوم کرده و بر حمایت امریکا از روند صلح افغانستان تاکید کرده است.

به سلسلۀ واکنشها به این رویداد نواز شریف صدر اعظم پاکستان با ارسال نامۀ به رئیس جمهور افغانستان این حمله را به شدت محکوم کرده و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

XS
SM
MD
LG