لینک های دسترسی

Breaking News

صدر اعظم البانیا: حکومت به رهبری طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم


ایدی راما، صدر اعظم البانیا می گوید که کشورش حکومت به رهبری طالبان در افغانستان را به رسمیت نخواهد شناخت.

آقای راما در مصاحبه ویژه با صدای امریکا گفت که البانیا خود را مدیون "دوستان افغان" خود پنداشته و از هیچ گونه کمک و مساعدت به آنان دریغ نمی‌کند.

پس از آغاز عملیات تخلیه شهروندان امریکا و همکاران افغان این کشور از افغانستان در دو هفته اخیر ماه اگست، البانیا شماری از پناهجویان افغان را که توسط نظامیان امریکایی تخلیه شدند، میزبانی کرده است.

البانیا تعهد کرده است که از چهار هزار پناهجوی افغان تا زمان تکمیل طی مراحل درخواست پناهندگی آنان در امریکا، میزبانی خواهد کرد.

با آنکه روند عملیات تخلیه و خروج نیرو های خارجی از افغانستان توام با هرج و مرج بود و انتقادات فراوانی را در پی داشت، اما صدر اعظم البانیا گفت: "مطرح کردن بحث ملامتی در مورد نحوه خروج، سو مدیریت و پیامد های این خروج نباید توجه ما را از موضوع اصلی که نجات و حفظ جان پناهجویان افغان است، منحرف کند."

ایدی راما در پاسخ به این پرسش که سرنوشت آنعده پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی شان ممکن به دلایل امنیتی توسط امریکا رد شود چه خواهد شد، گفت که البانیا "خانه" افغان ها است و آنان می توانند "بدون داشتن ویزه" تا هر زمانی که بخواهند، در این کشور زندگی کنند.

صدر اعظم البانیا همچنان افزود که ممکن طی مراحل درخواست پناهندگی افغان ها در امریکا "ماه ها" طول بکشد و روی همین دلیل حکومت البانیا تصمیم گرفته که به پناهجویان افغان تا زمان اقامت شان در این کشور، خدمات صحی رایگان نیز فراهم کند.

او اضافه کرد که حکومت البانیا طرحی را نیز به خاطر ادامه آموزش کودکان و نوجوانان افغان در البانیا روی دست دارد.

XS
SM
MD
LG