لینک های دسترسی

Breaking News

نزدیک به ۱۰۰۰ همکار افغان قوای امریکایی وارد امریکا شدند


امریکا گفته است که شهروندان افغانستان که قوا و یا حکومت این کشور را در افغانستان کمک کرده اند واجد شرایط اسکان مجدد در ایالات متحده اند
امریکا گفته است که شهروندان افغانستان که قوا و یا حکومت این کشور را در افغانستان کمک کرده اند واجد شرایط اسکان مجدد در ایالات متحده اند

وزارت خارجه ایالات متحده گفته است که در ۱۱ روز گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ شهروند افغانستان پس از دریافت ویزۀ ویژه مهاجرت​ یا اس آی وی به امریکا رسیده اند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا گفت که تا روز سه‌شنبه دهم اگست (۱۹ اسد) نزدیک به ۱۰۰۰ شهروند افغانستان که ویزۀ ویژه مهاجرت به امریکا را دریافت کرده بودند، همراه با اعضای خانواده‌های شان در شش پرواز جداگانه وارد ایالات متحده شده اند.

شهروندان افغانستان که قوای امریکایی و یا حکومت ایالات متحده را در افغانستان کمک کرده اند، پس از دریافت ویزۀ ویژه مهاجرت، نخست به کمپ نظامی فورت لی واقع در ایالت ورجینیا انتقال داده می‌شوند و پس از طی مراحل اداری، زندگی نو شان را در امریکا آغاز می‌کنند.

نخستین گروه این ترجمانان افغان و اعضای خانواده‌‌های شان در یک پرواز ویژه به تاریخ ۳۰ جولای (هشتم اسد) تحت برنامهٔ "عملیات پناه متحدین" وارد ایالات متحده شدند.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت که ۶۰ درصد آنعده از شهروندان افغان که به کمپ لی فورت جابجا شده بودند، حال از این کمپ نظامی بیرون شده اند و به کمک برنامه پذیرش مهاجرت ایالات متحده، زندگی نو شان را در امریکا آغاز کرده اند.

مقام‌ های امریکایی گفته اند که تا اکنون حدود ۷۰ هزار افغان از طریق دریافت ویزۀ ویژه مهاجرت به امریکا آمده و در حال حاضر حدود ۱۸ هزار افغان دیگر برای دریافت این ویزه درخواست داده اند.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به تازگی قانونی را توشیح کرد که بر اساس آن ۸۰۰۰ ویزۀ اضافی و ۵۰۰ میلیون دالر بودجه برای انتقال اضطراری، اسکان مجدد و ارایه سایر خدمات ضروری به همکاران افغان نظامیان امریکایی فراهم خواهد شد.

بر اساس برنامه‌های ویزۀ ویژه مهاجرت (SIV) و اولویت دو (P2)، افغان‌هایی که با نظامیان و ادارات دولتی امریکا، پروژه‌‌های تمویل شده از سوی این کشور و رسانه‌‌ها و نهادهای غیر دولتی مستقر در امریکا کار کرده اند، مستحق دریافت ویزۀ مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می ‌شوند.

XS
SM
MD
LG