لینک های دسترسی

Breaking News

۱۳۱ ترمینل ترانسپورتی در افغانستان ساخته می‌شود


بهره برداری از این ترمینل‌ها زمینه کار را برای حدود ۷۰ هزار نفر مساعد می‌سازد
بهره برداری از این ترمینل‌ها زمینه کار را برای حدود ۷۰ هزار نفر مساعد می‌سازد

مقام‌های وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که امسال ۱۳۱ ترمینل معیاری مسافربری و باربری در نقاط مختلف آن کشور ساخته خواهد شد.

محمدالله بتاش در جریان دیدار از ترمینل ترانسپورت زمینی در بلخ گفت با ایجاد و فعالیت این تاسیسات ترانسپورتی، زمینۀ کار برای بیش از ۷۰ هزار نفر فراهم خواهد شد.

آقای بتاش گفت که حکومت برنامه‌هایی را روی دست دارد تا در بخش‌های ترانسپورت مسافربری و باربری سهولت‌های بیشتری را فراهم کند.

یکی از این ترمینل‌ها، ترمینل باختر وطن در بلخ است که به گفتۀ عبدالحق خرمی مسوول این ترمینل ترانسپورتی، نزدیک به ۲۰ میلیون دالر امریکایی هزینه برداشته است.

آقای خرمی گفت که ترمینل باختر وطن ۳۳ جریب مساحت داشته و همه امکانات یک ترمینل عصری را دارا است. او افزود که سالون این ترمینل ۲۵۰۰ متر مربع مساحت داشته و در یک وقت گنجایش ۱۰۰۰ مسافر را دارد.

از سویی هم مسوولان محلی و شورای ولایتی بلخ با ستایش از این اقدام وزارت ترانسپورت افغانستان از حکومت می‌خواهند که برای رشد سرمایه‌گذاری‌ها، برنامه حمایت‌های گستردۀ سکتور خصوصی را روی دست بگیرد.

وزیر ترانسپورت و هوانوردی افغانستان گفت که در حال حاضر حدود ۹۵ درصد خدمات ترانسپورتی در کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.

XS
SM
MD
LG