لینک های دسترسی

Breaking News

غرق شدن قایق مهاجران در کانال انگلیس؛ ۳۱ نفر جان باخت


مقام‌های فرانسه‌ای گفتند که در اثر غرق شدن یک قایق حامل مهاجران که به سمت بریتانیا در حرکت بودند، ۳۱ مهاجر روز چهار شنبه ۲۴ نومبر (سوم قوس) در کانال انگلیس جان باخت.

جرالد دارونین، وزیر داخلهٔ‌ فرانسه، گفته است که این حادثه بزرگترین فاجعهٔ مهاجرت در مسیر کانال انگلیس بوده است. به گفتهٔ این مقام ارشد فرانسه‌ای،‌ باور بر این است که ۳۴ نفر در این قایق در حال سفر بود و مقام‌ها تا حال جسد ۳۱ قربانی را پیدا کرده اند که شامل پنج زن و یک دختر خردسال می‌شود.

دو تن از این مهاجران،‌ زنده مانده اند. اما ظاهرا یکی از این مهاجران هنوز هم ناپدید است.

اما مسوولان نیروی دریایی در منطقه که عملیات نجات را نظارت می‌کنند، گفته اند که ۲۷ جسد پیدا شده است، دو نفر زنده مانده است و چهار مهاجر دیگر ناپدید اند و احتمالا غرق شده اند.

تا حال هویت قربانیان این حادثه مشخص نشده است. خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده است که مقام‌ها تحقیقات را در مورد تشخیص هویت قربانیان آغاز کرده اند و قربانیان این حادثه ممکن شهروندان کشور‌های مختلف باشند.

عملیات مشترک فرانسه و بریتانیا برای یافتن بازماندگان قایق غرق شده روز چهارشنبه پایان یافت. هر دو کشور تلاش دارند تا جلو عبور مهاجران را از طریق کانال انگلیس به بریتانیا بگیرند، اما همواره یکدیگر را به کم کاری متهم می‌کنند.

بسیاری از مهاجران از کشورهای مختلف به ویژه افغانستان،‌سودان، عراق و اریتیریا به دلیل فقر و منازعه مجبور به ترک کشور‌های شان شده اند و با قبول خطرات جدی، حتا مرگ، تلاش می‌کنند تا خود را به یکی از کشور‌های غربی برسانند.

بر اساس گزارش ها،‌ عبور مهاجران از طریق کانال انگلیس در سال جاری در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی سه برابر افزایش یافته است که شمار مجموعی آنان به ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر می رسد. مقام‌ها گفته اند که تنها روز چهار شنبه ۱۰۶ مهاجر دیگر در آب‌های فرانسه نجات داده شدند.

وزیر خارجهٔ فرانسه روز چهار شنبه به خبرنگاران گفت که چهار قاچاقبر مظنون در ارتباط به قایق غرق شده در شهر کالهٔ آن کشور دستگیر شده اند و سپس دو تن آنان در محکمه نیز ظاهر شدند.

وزیر داخلهٔ فرانسه همچنین گفت که کشورش با جدیت تلاش می‌کند تا جلو عبور مهاجران غیر قانونی را بگیرد و از ماه جنوری ۲۰۲۱ میلادی به این سو، کشورش ۷۸۰۰ مهاجر را نجات داده است و تنها روز چهار شنبه مانع سفر ۶۷۱ مهاجر از طریق کانال انگلیس شده است.

XS
SM
MD
LG