لینک های دسترسی

Breaking News

روایت یک معتاد از رو آوردن به مخدرات


سید ذاکر می‌گوید که بیش از ۲۰ سال است که مخدرات استعمال می‌کند
سید ذاکر می‌گوید که بیش از ۲۰ سال است که مخدرات استعمال می‌کند

سید ذاکر، باشندۀ ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل می‌گوید که هم‌نشینی و رفاقت با دوستان نا‌اهل و عدم آگاهی از اضرار استعمال مواد مخدر موجب اعتیادش شده است.

او که از بیش از ۲۰ سال به اینسو در دام اعتیاد گیر مانده است، به صدای امریکا گفت که دوستانش همواره او را برای تسکین درد و بهتر شدن حالش به استعمال مواد مخدر تشویق می‌کردند، تا اینکه سرانجام پس از چندین بار استعمال مواد مخدر معتاد شد.

ذاکر می‌گوید در سال‌های گذشته چندین بار تصمیم به ترک مواد مخدر گرفته و بار‌ها به مراکز ترک اعتیاد رفته، اما وضعیت بد اقتصادی او را مجبور کرده که دوباره به آن رو بیاورد.

او همچنین تاکید کرد که در آن زمان کسی از عواقب استعمال مواد مخدر به آنان آگاهی نمی‌داد و او حال با روایت داستان خود و شریک ساختن آن با مردم می‌خواهد به جوانان از عواقب بد استعمال مواد مخدر هشدار دهد تا آنان سرنوشتی مشابه او نداشته باشند.

مقامات حکومت طالبان در این اواخر گفته‌اند که در حدود پنج میلیون معتاد در افغانستان وجود دارد و این درحالیست که ظرفیت تداوی معتادان به دلیل کمبود بودجه به مراتب کمتر شده و به گفته وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان، بیش از ۴۰ مراکز ترک اعتیاد در افغانستان بنا به نبود بودجه کافی مسدود شده است.

XS
SM
MD
LG