لینک های دسترسی

Breaking News

معتادان از ساحهٔ دشت‌شور شهر مزار شریف جمع آوری شده‌اند


قبرستان عمومی ساحهٔ دشت شور شهر مزار شریف
قبرستان عمومی ساحهٔ دشت شور شهر مزار شریف

باشندگان منطقه دشت شور در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ، گفته اند که نیروهای طالبان معتادان مواد مخدر را از این ساحه جمع آوری می‌کنند.

باشندگان این منطقه همچنین خواهان اقدامات مشابه در سایر بخش‌های شهر مزار شریف شده اند.

دشت شور از نقاط مرکزی شهر مزار شریف در ولایت بلخ می باشد و قبرستان عمومی این ساحه به محل بود و باش معتادان مواد مخدر تبدیل شده بود.

محمد نادر، باشنده دشت شور، از این اقدام طالبان استقبال کرده و آنرا در راستای تامین امنیت بهتر محل موثر خوانده است.

او در گفتگو با صدای امریکا گفت:پیش از این منطقه ما امنیت نداشت و معتادان که در اینجا گشت و گذار داشتند، دست به دزدی اموال و وسایل مردم می زدند. حالا اینجا میدان ورزشی فوتبال ایجاد شده و جوانان منطقه در آن ورزش فوتبال می کنند. این بر روحیه باشندگان محل خصوصاً برای جوانان و نوجوانان تاثیر مثبت داشته است.

به گفته این باشنده محل،‌ معلوم نیست که طالبان معتادان را به کجا انتقال داده اند، اما او خواهان سرتاسری شدن این کمپاین از سوی نیروهای طالبان در تمامی نقاط شهر مزارشریف شد.

این اقدام طالبان پس از آن صورت گرفته است که صدای امریکا در هفته های گذشته گزارشی مبنی بر نگرانی باشنده گان دشت شور از وجود معتادان مواد مخدر در قبرستان دشت شور منتشر کرده بود.

حضور معتادان مواد مخدر در بخش هایی از شهرهای بزرگ افغانستان پیوسته دردسر برای باشندگان محل و کسبه کاران بوده است.

در زمان حکومت جمهوریت ۸۸ شفاخانه در بخش تداوی معتادان فعالیت داشت، اما اکنون به دلیل کاهش کمک های خارجی به سکتور صحت افغانستان، فقط ۴۰ شفاخانه در بخش تدوای و مراقبت از معتادان فعال است.

XS
SM
MD
LG