لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری قوماندان زندان قندهار


دستگیری قوماندان زندان قندهار
دستگیری قوماندان زندان قندهار

مقامات در افغانستان قوماندان محبسی را دستگیر نمودند که پنجصد زندانی، که اکثریت آنانرا شورشیان طالبان تشکیل میدادند، در اوایل این هفته از آنجا فرار نمودند.

نیرو های افغان از جمله چهار صدو هشتاد و هشت زندانی که از زندان سرپوسا در ولایت قندهار از طریق یک تونل سه صد متری فرار نموده بودند، هفتاد و یک تن آنها را دوباره دستگیر نمودند.

مقامات افغانی در حالی که نخواستند هویت شان افشاٌ گردد، به روز پنجشنبه اعلان نمودند که قوماندان محبس همراه با چند مقام دیگر آن زندان به دلیل غفلت در کار ستگیر گردیده اند.

آنها از ارایه جزییات در مورد خودرای نمودند.

همایون شعیب خبرنگار صدای امریکا گزارش میدهد که یک هیات لوی څارنوالی افغانستان به ریاست جنرال محمد یوسف نیز جهت تحقیقات واقعۀ زندان ولایت قندهار به آن ولایت سفر نموده است.

داکتر توریالی ویسا والی ولایت قندهار بعد از ظهر پنجشنبه با جمع از خبرنگاران از زندان ولایت قندهار دیدن نموده است.

داکتر توریالی ویسا والی ولایت قندهار تایید نموده که تعداد از مسوولین زندان و محافظین پولیس برای تحقیقات بیشترتوقیف گردیده اند، اما در مورد هویت افراد بازداشت شده به مطبوعات چیزی نگفته است.

سرپرست قوماندانی امنیه ولایت قندهار تایید نموده که جنرال غلام دستگیر مایار مدیر زندان با جمع از مسوولین دیگر دربازداشت قراردارند.

به گفته مسوولین یک تعداد از مسوولین حوزه های پولیس نیز ازوظایف شان بر کنار گردیده و تحت تحقیق قرار دارند.

به اساس گزارش های دیگر، حبیب اله غالب وزیر عدلیه افغانستان گفت در فرار زندانیان از قندهار حتماً از داخل زندان همکاری و کمک صورت گرفته است، ولی وی اضافه نمود که نیرو های افغان و ایتلاف باید این توطئه را کشف می کردند.

طالبان مسؤولیت فرار زندانیان را ادعا نموده می گویند آمادگی ها برای فرار از زندان پنج ماه را در بر گرفت.

XS
SM
MD
LG