لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر یک مرکز پولیس در قندهار


حمله بر یک مرکز پولیس در قندهار
حمله بر یک مرکز پولیس در قندهار

افراد مسلح مخالف دولت که با سلاح خفیف و ثقیل مجهز بودند، صبح روز پنج شنبه یک مرکز پولیس مربوط قوماندانی امنیه ولایت قندهار را مورد حمله قرار دادند.

درگیری میان پولیس و افراد مسلح بیش از دوساعت طول کشید.

به قول مسؤولین پولیس در این رویداد در مجموع شش تن از نیروهای امنیتی کشته و به شمول یک تن از اطفال ۱۴ تن دیگر مجروح گردیده اند .

جنرال خان محمد مجاهد قوماندان امنیۀ ولایت قندهار در کنفرانس مطبوعاتی به خبر نگاران گفت:

" نیرو های پولیس افراد مسلح را که در تعمیر مقابل مرکز پولیس جا به جا شده و دست به شلیک سلاح خفیف و راکت میزدند، محاصره نموده و هر سه تن آنها در جریان مقاومت کشته شدند."

به استناد گفته های قوماندان امنیۀ ولایت قندهار در جریان حملات امروزی، دو انفجار به وقوع پیوست.

انفجار اولی تلفاتی در پی نداشت ولی انفجار دومی در یک عراده موتر امبولانس که به سرعت به طرف محل واقعه در حال نزدیک شدن بود صورت گرفت که در اثر آن چهار تن از نیروهای امنیت ملی، یک تن پولیس و یک تن از عساکر اردوی ملی کشته شدند.

به گفتۀ قوماندان امنیۀ ولایت قندهار ۱۲ تن از نیروهای پولیس و یک تن از اطفال نیز در این واقعه مجروح شده اند.

داود فرهاد رئیس شفاخانۀ میرویس ولایت قندهار نیز طی صحبت با صدای امریکا ارقام متذکره را تائید نموده گفت که مجروحین تحت مراقبت جدی قرار دارند.

قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی طالبان از محل نامعلومی به رسانه ها گفته است که چهار تن از وفاداران گروه طالبان در حملات امروزی شامل بودند که طی آن بیش از ۳۰ تن از نیرو های خارجی و افغان کشته شده اند.

سخنگوی طالبان میافزاید که هدف از حملات روز پنجشنبه که بر مرکز نیروهای پولیس و نیروهای خارجی صورت گرفت انتقام از سوزانیدن قرآن کریم در امریکا می باشد.

سخنگوی طالبان تایید نمود که حملۀ انتحاری را با استفاده از یک عراده موتر آمبولانس سازماندهی نموده بودند.

XS
SM
MD
LG