لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت معاون والی قندهار


هلاکت معاون والی قندهار
هلاکت معاون والی قندهار

یک حمله کنندۀ انتحاری که بریک موتر سایکل سوار بود، مواد انفجاری بسته شده در جان خویش را به روز شنبه در نزدیکی موتر معاون والی ولایت قندهار منفجرساخت که به اثر آن معاون والی ولایت کندهار کشته و پنج تن دیگر مجروح گردیده اند.

حملۀ انتحاری در ناحیه پنجم شهر قندهار در منطقه موسوم به "خوجک بابا" زمانی صورت گرفت که انجنیر عبدالطیف آشنا معاون والی ولایت قندهار از منزل خویش به صوب دفتر کارش در حرکت بود.

گفته میشود که انتحار کننده قبلاً در انتظار بوده تا وی را مورد حمله قراردهد.

دراین حمله بر علاوۀ انجینر عبدالطیف آشنا، دو تن از محافظین و دریورش نیز مجروح گردیده اند.

خان محمد مجاهد، قومندان امنیۀ ولایت قندهار تعداد مجروحین افراد ملکی را در این حادثه 4 تن اعلام نموده است.

داکترتوریالی ویسا والی ولایت کندهار لحظات بعد از حمله انتحاری طی کنفرانس مطبوعاتی خبر کشته شدن معاون ولایت کندهار را تایید نمود و در ضمن قتل وی را به الفاظ شدید تقبیح کرد.

والی ولایت کندهار مسوولیت حمله انتحاری را به دوش مخالفین دولت انداخت و در ضمن گفت: " دشمنان افغانستان دست به کشتار خادمین وطن می زنند."

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان، از محل نامعلوم به رسانه ها گفته است که انتحار کننده نجیب الله نام داشته و باشندۀ ولایت قندهار بوده است.

وی ادعا دارد که در این حمله برعلاوۀ معاون والی قندهار، پنج تن از محافظینش نیز کشته شده اند.

انجینر عبدالطیف اشنا قبل از اینکه به سِمَتِ معاون والی ولایت قندهار ایفای وظیفه نماید، به حیث رییس ریاست انکشاف دهات ولایت قندهار و قبل از آن ریس فاکولته انجینری و استاد آن فاکولته اجرای وظیفه نموده است.

به اساس یک گزارش دیگر نیروهای پولیس ولایت قندهار شب گذشته در جریان عملیات یک گروپ از مخالفین دولت را به سرکردگی "ملالالا جان" گرفتار نموده اند.

به قول قوماندان امنیه ولایت قندهار، افراد گرفتار شده مسوول انفجارت و حملات چریکی در داخل شهر قندهار می باشند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG