لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات افغان: قاچاقبران بین المللی مخدرات دستگیر شوند


مقامات افغان: قاچاقبران بین المللی مخدرات دستگیر شوند
مقامات افغان: قاچاقبران بین المللی مخدرات دستگیر شوند

وزیر مبارزه با مخدرات افغانستان میگوید با وجود تلاشهای منطقوی، تا حال هیچ قاچاقبر بزرگ مواد مخدر در بیرون از افغانستان دستگیر نشده است.

مقامات ارشد مبارزه با مواد مخدر افغانستان، ایران و پاکستان در همکاری با سازمان ملل متحد روی ادامه و افزایش همکاریها برای کاهش تولید و قاچاق مواد مخدر در کابل صحبت نمودند. افغانستان که بزرگترین تولید کننده یی مواد مخدر در جهان محسوب میگردد، همواره تحت فشار بوده تا جلو کشت کوکنار را بگیرد.

اما ضرار احمد مقبل، وزیر مبارزه با مخدرات افغانستان، به روز دوشنبه دولتهای منطقه را بصورت غیرمستقیم مورد انتقاد قرار داده از سستی تلاشهای منطقوی برای از همپاشی شبکه های قاچاق انتقاد ورزید.

او گفت "متاسفانه هنوز ما درمنطقه و در افغانستان نتوانسته ایم یکی از قاچاقبران بزرگ که بتواند ما را کمک زیاد بکند گرفتار نکرده ایم، ما تا اکنون قاچاقبران سطح پایین را گرفتار کرده ایم که یکی از نقاط ضعف در افغانستان و درمنطقه است."

آقای مقبل گفت، در نشست سه جانبه بر کنترول بیشتر سرحدات صحبت های جدی صورت گرفته و گردید تا عملیات مشترک علیه شبکه های قاچاقبر توسعه داده شود. مقامات ایران و پاکستان ضمن تایید مبارزه مشترک علیه قاچاق مواد مخدر بر ادامه همکاری هایشان تاکید ورزیدند.

XS
SM
MD
LG