لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان ولسوالی خواجه عمری غزنی را دوباره تصرف کردند


مقام‌های محلی ولایت غزنی گویند که نظامیان افغان، ولسوالی خواجه عمری این ولایت را از وجود طالبان پاکسازی کرده و کنترول این ولسوالی را در اختیار گرفته اند.

ولسوالی خواجه عمری ولایت غزنی از مدت یک سال بدین سو در اختیار طالبان قرار داشت.

محمد عارف نوری، سخنگوی والی غزنی روز جمعه (۱۷ جوزا) به صدای امریکا گفت که نظامیان افغان صبح امروز موفق شده اند تا از چندین استقامت وارد این ولسوالی شده و پس از چندین ساعت درگیری موفق به بازپس گیری این ولسوالی شوند.

آقای نوری افزود که هنوز هم عملیات پاکسازی در اطرف مرکز این ولسوالی جریان دارد.

باشندگان این ولسوالی نیز گفته اند که درگیری میان نظامیان افغان و طالبان از صبح امروز در اطراف مرکز این ولسوالی شدت یافته است.

احمد ضیا یعقوبی، ولسوال خواجه عمری به صدای امریکا گفت که طالبان تمامی ساختمان‌های دولتی به ویژه ساختمان‌های ولسوالی و فرماندهی پولیس این ولسوالی را به گونه کامل تخریب کرده اند.

آقای یعقوبی افزود که داخل محوطه و اطراف ساختمان های دولتی در این ولسوالی توسط طالبان ماین گذاری شده است که به گفته وی پاکسازی آن چندین روز را در بر خواهد گرفت.

در دو هفته گذشته این دومین ولسوالی است که از وجود طالبان پاکسازی شده و کنترول آن را دوباره نظامیان افغان بدست می گیرند.

در حال حاضر، ولسوالی‌های زنخان، رشیدان، جغتو، خوگیلان، گیرو، اجرستان و ناوه به گونه کامل در کنترول طالبان قرار دارند و دولت افغانستان، مراکز اداری ولسوالی‌های اندر و واغظ این ولایت را به دلیل تهدیدهای امنیتی، به محل دیگری منتقل کرده است.

XS
SM
MD
LG