لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان‌ افغان هفت زندانی را از بند طالبان رها کردند


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

مقام‌های امنیتی در ولایت هلمند می‌گویند که شب گذشته نظامیان‌ افغان بر یک زندان طالبان در ولسوالی واشیر آن ولایت حمله کرده و هفت زندانی را از چنگ آنان رها کدرند.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند روز یک‌شنبه (۲۱دلو) به صدای امریکا گفت که این عملیات توسط کماندوهای افغان انجام شده است. او گفت که در این عملیات یک جنگ‌جوی طالب کشته و این زندان طالبان در حمله هوایی از بین برده شده است.

آقای زواک گفت "در حمله نیروهای ویژه در هلمند، هفت زندانی از بند طالبان آزاد شده که حالا در نزد نظامیان افغان اند و تحقیقات ابتدایی از نزد آنان آغاز شده و قرار است به خانواده‌های شان سپرده شوند."

به گفته مقام‌های امنیتی هلمند، افراد آزاد شده غیرنظامی اند، که توسط طالبان به اتهام‌های مختلف به ویژه همکاری با دولت بازداشت شده اند.

در نزدیک به یک سال گذشته نظامیان‌افغان با حمله بر چندین زندان طالبان در این ولایت توانسته اند، ۲۶۸ زندانی را از نزد طالبان آزاد کنند.

در همین حال، یک مقام امنیتی در ولایت هلمند که خواست نامش گرفته نشود، به صدای امریکا گفت که طالبان در بسیاری از بخش‌های هلمند زندان‌ دارند، که هم اکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر در نزد آنان زندانی اند.

این منبع افزود که بسیاری از افرادی که در بند طالبان به سر میبرند، غیرنظامیان و نیروهای امنیتی‌ اند که توسط طالبان بازداشت شده اند.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG