لینک های دسترسی

Breaking News

اعضای تیم فوتبال بانوان افغانستان و خانواده‌هایشان به بریتانیا منتقل شدند


اعضای تیم فوتبال بانوان افغانستان به کمک یک انجمن غیر انتفاعی یهودی مستقر در ایالت نیویارک، یک کلب فوتبال بریتانیا و کیم کارداشیان وست از پاکستان به بریتانیا منتقل شدند.

طیارۀ چارترشدۀ حامل بیش از ۳۰ بانوی ورزشکار افغان و اعضای خانواده‌های آنان که جمعاً حدود ۱۳۰ نفر می‌شدند، روز پنجشنبه ۱۸ نومبر (۲۷ عقرب) در میدان هوایی ستانستد شهر لندن نشست کرد.

قرار است مسافران این طیاره به خاطر تدابیر وقایوی کروناویروس مدت ده روز را در قرنطین به سر برده و سپس زندگی جدید شان را در بریتانیا آغاز کنند.

سخنگوی کیم کارداشیان وست، مدل و چهرۀ مشهور تلویزیونی ایالات متحده گفته است که بنیاد این ستارۀ امریکایی در زمینۀ چارتر کردن طیاره برای انتقال بانوان ورزشکار افغان از پاکستان به بریتانیا کمک کرده است.

کلب ورزشی لیدس بریتانیا به این بانوان ورزشکار افغان پیشنهاد کمک و همکاری داده است.

بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی هزاران افغان را در جریان عملیات تخلیه نظامی به بیرون از افغانستان انتقال دادند و هنوز هم شمار زیاد این افراد در کشورهای همسایۀ افغانستان مستقر بوده و منتظر عزیمت به کشورهای غربی اند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، صدها بانوی ورزشکار افغان کشورشان را ترک کردند و انتقال بانوان فوتبالر افغان نیز یک حرکت سیاسی بر ضد رویکرد طالبان نسبت به زنان و دختران پنداشته می‌شود.

خالده پوپل، کپتان پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان که در زمینۀ انتقال بانوان ورزشکار افغان به بریتانیا تلاش کرده است، از اینکه به گفتۀ خودش "آنان را به دور از خطر می‌بیند" بسیار خرسند بوده و احساس آرامش می‌کند.

برخی دیگر از اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان و تیم فوتبال نوجوانان افغان که توسط آسترالیا به بیرون از افغانستان منتقل شده بودند، اکنون در پرتگال مسکن گزین شده اند.

XS
SM
MD
LG