لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجرین سیلاب‌زدهٔ افغان در پاکستان؛ از دریافت کمک‌ها محروم مانده ایم


در کنار شهروندان پاکستان، خانواده‌های مهاجر افغان در این کشور نیز از سیلاب‌های ناشی از باران‌های شدید متاثر شده اند. اما مهاجرین افغان می‌گویند که با آنان هیچ گونه کمکی صورت نگرفته و حتا نان برای خوردن ندارند.

در حدود ۲۵۰ خانوادهٔ مهاجرین افغان که در یک کمپ در ساحهٔ خویشگی نوشهرهٔ ایالت خیبرپختونخوا زیست دارند می‌گویند که سیلاب‌ها خانه‌های آنان را به گونهٔ کامل تخریب کرده و اکنون بدون سرپناه باقی مانده اند.

بشیره که در کمپ خویشگی مهاجر است در حالی که مقابل خانهٔ ویران شده‌اش ایستاده بود به صدای امریکا گفت: "ما در وضعیت بیچارگی قرار داریم، نه آب پاک برای نوشیدن داریم و نه هم کدام کمک طبی با ما صورت گرفته است. ما به هرچیز نیاز داریم زیرا تمام داشته‌های ما را سیلاب برد."

خانم بشیره افزود که توان فراهم آوری مواد غذایی به کودکان خود را نیز ندارند: "من سه روز است که چیزی نخورده ام. در خانه یک بیمار دارم که برایم می‌گوید نان خشک برایم بیاور تا با آب آنرا برخورم. اما سوگند به خداوند که حتی نان خشک هم نداریم."

در این کمپ که از بازار نوشهره ۱۵ کیلومتر فاصله دارد، در حدود ۵۰۰ نفر از مهاجران افغان زیست دارند؛ جاییکه تمامی خانه‌ها را سیلاب تخریب کرده است.

شفیق الله، باشندهٔ دیگر این کمپ به صدای امریکا گفت که با آنان مانند سایر سیلاب‌زدگان در پاکستان کمک صورت نگرفته است.

او علاوه کرد که مهاجرین افغان در پاکستان هیچ ارزش ندارند: "خانه‌های ما از بین رفت، زیان دیدیم، تمامی داشته‌های ما غرق شد و اکنون با همین لباسی که بر تن داریم در زیر خیمه زندگی می‌کنیم."

میررضا، کمشنر ضلع نوشهره به صدای امریکا گفت که تلاش می‌کنند با تمامی سیلاب‌زدگان کمک صورت گیرد و همانگونه که با باشندگان محلی کمک صورت می‌گیرد با مهاجرین افغان نیز صورت خواهد گرفت.

قیصر افریدی، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد برای پناهندگان گفته است که این کمپ مهاجرین در ساحهٔ دور افتادهٔ موقعیت دارد و پس از آنکه در مورد سیلاب‌ها در این کمپ آگاهی حاصل کردند، خیمه و سایر اشیای مورد نیاز را به باشندگان‌ آن توزیع کرده اند.

آقای افریدی به صدای امریکا گفت که سیلاب‌ها در پاکستان به حدود ۴۰۰ هزار مهاجر افغان زیان رسانیده است.

مقامات حکومت طالبان تا اکنون در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

سیلاب‌های ناشی از باران‌های موسمی در پاکستان تا اکنون جان حدود ۱۰۰۰ نفر را گرفته و سبب خسارات هنگفت مالی شده است.

گزارش بخش دیوهٔ صدای امریکا.

XS
SM
MD
LG