لینک های دسترسی

Breaking News

فوتبالران افغان می‌خواهند به لیگ برتر سویدن راه یابند


تیم فوتبال آریانا، متشکل از شماری از بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان، به عنوان دومین تیم برتر به لیگ سوم سویدن راه یافته است و بنیانگذاران این تیم تلاش دارند که با پیروزی در بازی های آینده، بتوانند شامل لیگ برتر سویدن شوند.

این نخستین تیم فوتبال جوانان افغان در سویدن است که تا مرز بازی‌ها در سطح ملی رسیده است و این سفر شش سال را در برگرفت.

چند چهرۀ معروف تیم ملی فوتبال افغانستان در این تیم جلوه نمایی می کنند، به شمول نورالله امیری که در تیم‌های قدرتمند فوتبال سویدن نیز بازی کرده است.

حضور امیری که بنیانگذار این تیم است و بازیکنان دیگر تیم ملی افغانستان در درخشش خوب آریانا، به خوبی مشهود بوده است.

امیری به صدای امریکا گفت که این تیم در شش سال گذشته نتیجه خوب گرفته و هر سال یک لیگ بالاتر رفته است. او امیدوار است که آریانا در لیگ‌های برتر سویدن راه پیدا کند و در لیگ‌های به سطح اروپا سهم بگیرد.

اویس عزیزی، دروازه بان، مشتاق احمدی و عرفان حبیبی بازیکنان تیم ملی افغانستان، نیز از چهره‌های خوش درخشش آریانا بوده اند.

افزون بر افغان‌ها، بازیکنان کشورهای دیگر به ویژه سویدنی‌ها جذب این تیم شده اند.

نورالله امیری می‌گوید: "هدف ما از ایجاد آریانا این است که بهترین بازیکن‌های تیم ملی افغانستان را در آینده از این تیم داشته باشیم".

رقابت‌های راهیابی به بازی‌های در سطح ملی سویدن، خیلی ساده به آریانا نخواهد بود. در این سفر نفسگیر، آریانا باید رقیبان با پیشینۀ دیرینه و قدرتمندی را از پیشرو باید بردارد.

امید هوشمند، از مسوولان این تیم می‌گوید که تلاش زیاد خواهند کرد تا بتوانند به این هدف شش ساله شان برسند و به رقابت‌های اروپایی راه پیدا کنند.

آریانا نخستین تیم پرقدرت افغان‌ها در سویدن است؛ باشگاهی که بازیکنان افغان از دیگر کشورهای اروپایی نیز به ویژه از دنمارک در این تیم بازی می‌کنند.

اما با توجه به سطح فوتبال اروپا، آریانا هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند به سطحی برسد که در بیرون از سویدن رقابت کند.

XS
SM
MD
LG