لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در زابل و وارد شدن تلفات به نظامیان افغان و طالبان


مقام‌های امنیتی ولایت زابل می‌گویند که طالبان بر یک مرکز نظامیان افغان در حومۀ شهر قلات حمله کردند که در اثر آن به هر دو جانب تلفات وارد شده است.

سمونوال حکمت‌الله کوچی، قوماندان امنیه این ولایت امروز ۱۵ فبروری (۲۷ دلو) به صدای امریکا گفت: "معلومات ابتدایی ما این است که متاسفانه در ساحۀ پل‌سنگی جنگ صورت گرفته که چهار منسوب پولیس کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند."

آقای کوچی افزود که در این درگیری‌ها، دو جنگجوی طالبان کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

در این حال، یک مقام امنیتی ولایت زابل که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که در نخست، یک مهاجم نفوذی طالبان در داخل این پایگاه به گلوله‌باری بر هم‌قطاران‌اش پرداخت و سپس طالبان حملات شان را آغاز کردند.

این منبع مدعی شد که در این جریان ۱۱ منسوب پولیس کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

قوماندان امنیه زابل در بارۀ این ادعا چیزی نگفت، اما تاکید کرد که معلومات آنان ابتدایی است و به زودی جزییات بیشتر در مورد چگونگی این حادثه و ارقام دقیق تلفات به رسانه‌ها معلومات خواهد داد.

عطاجان حقبیان، رییس شورای ولایتی زابل از افزایش تهدیدهای امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی کرد و گفت که در حال حاضر، طالبان تا حومه‌ شهر قلات رسیده اند.

آقای حقبیان از نهادهای امنیتی خواست که برای بهبود وضعیت امنیتی و دور راندن طالبان از بخش‌های مرکزی این ولایت، تلاش بیشتر به خرج دهند.

در یک خبر دیگر، مقام‌های امنیتی ولایت زابل از راه اندازی یک عملیات در ولسوالی‌های ارغنداب، میزان، و شهر صفای این ولایت خبر داده اند.

آقای کوچی همچنان گفت که در این عملیات، تا اکنون ۳۰ جنگجوی طالبان کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG