لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع افغانستان: در ۲۴ ساعت ۱۸۳ جنگجوی طالبان کشته شده‌اند


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ درگیری‌ها میان نظامیان افغان و طالبان ۱۸۳ تن از جنگجویان این گروه کشته شده اند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز شنبه ۱۳ فبروری (۲۵ دلو) به صدای امریکا گفت که این تلفات بر جنگجویان طالبان در ۲۴ ساعت گذشته در ولایت‌های، قندهار، ننگرهار، زابل، میدان وردک، خوست، ارزگان، بلخ، کندز و هلمند وارد شده است.

آقای امان افزود که در این درگیری‌ها، ۳۲ جنگجوی طالبان زخمی شده و نیز پنج تن دیگر آنان توسط نظامیان افغان بازداشت شده اند.

وزارت دفاع افغانستان همچنان گفت که ۳۰ جنگجوی طالبان در انفجار ماین خود شان در بلخ کشته شده اند.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفت که این انفجار صبح امروز در ولسوالی دولت‌آباد ولایت بلخ زمانی صورت گرفت که جنگجویان این گروه، به شمول ماین‌سازان خارجی، مصروف آموزش ساختن ماین در یک مسجد بودند.

وزارت دفاع ملی تاکید کرده که در میان کشته‌شدگان این انفجار، شش تبعۀ خارجی نیز شامل است که به دلیل "غیر قابل شناسایی اجساد، هویت دقیق آنان تا اکنون تثبیت نشده است".

بر اساس معلومات مقام‌های افغان در حال حاضر، در حدود ۲۰ ولایت میان نظامیان افغان و طالبان جنگ جریان دارد که در این درگیری‌ها به نیروهای امینتی افغان نیز تلفات وارد شده است.

معاون سخنگوی وزارت دفاع از دادن جزییات در مورد وارد شدن تلفات به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان خودداری کرد.

این در حالی است که صبح امروز یک مرکز نظامی پولیس در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار، هدف موتر بم‌گذاری شده قرار گرفت که در آن ۱۲ منسوب امنیتی زخمی شدند.

طالبان تا اکنون در مورد وارد شدن تلفات به جنگجویان این گروه ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG